לידים הינם פרטי מידע אודות לקוח פוטנציאלי לרכישת מוצרים או שירותים לעסק. עסקים רודפים אחר לקוחות איכותיים אשר יכולים להפוך לצרכנים בפועל בעסק.
גיוס לקוחות חדשים לעסק מהווה אחד הנושאים המרכזיים ביותר עליהם מתבסס הפרסום באינטרנט אשר פונה דווקא יותר לעסקים בינוניים וקטנים אשר משקיעם פחות משאבים במיתוג ומיצוב העסק.
עסקים צריכים להזרים כספים לארגון בטווחי זמן קצרים לטובת תזרים בעסק אז איך עושים זאת? ע"י גיוס לידים - לקוחות פוטנציאליים חדשים לעסק!
איך מושכים לידים לעסק? תהליך רכישה חכם של לידים באינטרנט נעשה בזכות תכנון נכון, קריאטיב ובקרה של חשיפת
שטחי פרסום לקהלי יעד פוטנציאליים. המדיה אשר מייצרת לידים יכולה להיות עיתון, רדיו, שלט חוצות, טלוויזיה. עסקים משקיעים בתכנון ורכישה של שטחי פרסום על מנת לייצר
לידים איכותיים לבתי עסק.
שיטות ליצירת לידים: השיטות ליצירת לידים במדיית האינטרנט יכולות להיות מגוונות כאשר חלקם יצירתיות פחות כגון פרסום ממומן ויצירתיות יוצר אשר עוסקות בקידום אורגני של עסקים במנועי חיפוש ומדיה חברתית אשר צריכות לייצר עיניין ויראלי על מנת לעניין את קהל הגולשים אשר בדרך כלל גולש להנעתו בשעות הפנאי. לקריאטיביות ובידול של המפרסם באינטרט חשיבות מכרעת בהצלחת כל
קמפיין לידים שיווקי.
אופטימיזציה וניהול קמפיין לידים: חישוב רווחיות של כל עקוץ שיווקי נפרד בקמפיין לידים מהווה לב ליבה של הצלחה שיווקית האסטרטגית של כל עסק. ארגון אשר יודע לנתח נתונים לקבל פידבק נכון מהסביבה השיווקית בה הוא נמצא לא רק יוזיל משמעותית את עלויות פרסום שלו ביחס למתחריו אלא יוכל ביתר קלות להתגמש לשינווים והתחרות בשוק איתה עליו להתמודד.
תהליך גיוס לקוחות: תהליך גיוס לקוחות באינטרנט צריך להיות מלווה עי" בעל ידע ונסיון בתחום תכנון, בנייה ורכש מדיה באינטרנט. על תהליך ייעוץ לכלול אלמנטים נוספים מלבד רכישת שטחי פרסום ולהתייחס גם לתקשורת פנים ארגונית, תוך הדגשת בידול החברה מול המתחרים, ניהול ובקרה של קמפיין שיווקי.