פרסום ויראלי / פרסום חברתי: מדובר בטקטיקות פרסום באמצעות שימוש ברשתות חברתיות כפלטפורמה דיגיטלית להפצת מסרים שיווקיים אשר הפירמה מעוניינת להפיץ לקהל היעד שלה. בדרך כלל שיטות פרסום חברתי אינם אפקטיביות ליצירת לידם בעסק באופן ישיר, יחד עם זאת אפקטיביות במיוחד בחיזוק המסרים ושיפור מעמדה של חברה ורמת אמון של הצרכנים בה.
הרשתות החברתיות הפופולאריות ביותר בארץ לפרסום ויראלי חברתי הם פייסבוק, לינקדאין, טוויטר וגוגל פלוס.
פרסום בפייסבוק אינו מתאים לעסקים אשר עובדים
BTB (עסקים מול עסקים) יחד עם זאת לינקאין יכולה להוות לרשת חברתית מעולה לקהל יעד עסקי.
הפרסום החברתי כשלעצמו מתחלק לפרסום חברתי ממומן ופרסום ויראלי - פרסום חברתי אורגני ברשתות חברתיות. הפלטפורמה היחידה אשר מאפשרת הרצת קמפיין פרסום ממומן היא פייסבוק. דרך פלטפורמה זו ניתן לייעל משמעותית את מיקוד הפרסום בתחומים מסוימים להם למשווק חשיבות בפילוח נתונים דמוגרפיים אודות לקוחותיהם. טקטיקות
קידום אורגני ברשתות חברתיות מסתכמות במספר פרמטרים עיקריים.
איסוף חברים פוטנציאליים פעילים: איסוף מספר רב ככל הניתן של חברים אשר יכולים להוות לקוחות פוטנציאליים לשירותי העסק שלכם. שימו לב צירוף כמות חברים גדולה לפרופיל העסק שלכם עדיין אינו קובע את רמת האינטראקציה עם העסק שלכם. עליכם לבחור בקפידה את האנשים הפעילים יותר על מנת שאלה יוכלו לקדם את המסרים השיווקיים של החברה שלכם.
עבודה חברתית שוטפת: שיגור תקשורת אינטראקטיבית דו כיוונית כלפי החברים המצורפים לפרופיל העסק תוך הקפדה על ויראליות המסרים. הכוונה שהמסרים צריכים להיות מעניינים לגולשים אשר יוכלו לסמן את המסר כמעניין על מנת שיופץ בפרופילים של חברים של חברים. בשיטה זו המסר ייחשף לקהל גולשים רב יותר ויביא לתוצאות פרסום אפקטיביות יותר.
השתתפות בדיונים וקהילות מקצועיות בתחום הפעילות שלכם: עליכם ליצור חברים בתוך קבוצות עניין של משווקים ובעלי דעה מקצועית בתחום. בחירת חברים בתוך קבוצות עניין בתחום הפעילות שלכם סבירה להביא לפרופיל העסק שלכם משתתפים פעילים אשר יכולים להפיץ את העסק שלכם.
פתיחת קהילות עצמאיות: תפתחו קהילות משלכם ותצרפו אליהם חברים בעלי דעה בתחום הפעילות שלכם. יצירת קהילות משכם תאפשר לכם שימוש ביתרונות נוספים – לדוגמא הוצאת קישור מכל פרופיל הקהילה אשר יכול גם לתמוך באתר אינטרנט שלכם מבחינת קידום אורגני וגם הזרמת טראפיק גולשים פוטנציאלי לאתר אינטרנט שלכם.
פרסום גרילה: כאשר אומרים פרסום גרילה באינטרנט בדרך כלל מתכוונים לפרסום בפורומים מקצועיים. השתתפו בפורומים מקצועיים על מנת להפיץ את המסרים שלכם לקהלי יעד מתעניינים על מנת לייצג את הצד המקצועי של תחום העיסוק שלכם בנאמנה.
פרסום ויראלי דרך יוטיוב: קידום סרטונים ביוטיוב הינה טקטיקה נוספת לקידום עסקים חברתי ויראלי. על המפרסם להפיק סרטונים תדמיתיים ולהפיץ את המסרים חזותית דרך פלטפורמה ל
קידום סרטונים דרך יוטיוב. קידום סרטונים ביוטיוב הינו כלי אורגני אפקטיבי ליצירת טראפיק איכותי וכמות פניות אשר יכול לייצר אתר אינטרנט שלכם.
פרסום השוואתי: לאחרונה פרסום השוואתי אשר מבוסס על הוצאת לקוח למכרז קבלת מחירים בתחום ההתעניינות צובר תאוצה רבה. לקוחות מעדיפים לקבל מכלול הצעות מחיר על השירותים/מוצרים מבוקשים על מנת לבחור את ההצעה המשתלמת והרלוונטית ביותר לצורך מתבקש. פרסום השוואתי אינו משתייך לסוגי פרסום חברתיים, יחד עם זאת יכול להיות מיושם באמצעות פרסום חברתי.