ייעוץ שיווקי אסטרטגי ומיצוב
ייעוץ שיווקי אסטרטגי הוא חלק מהליך ייעוץ שיווקי (נפוץ בעיקר בחברות גדולות ופעמים בינוניות) ומתקבל לרוב ע"י הדרג הניהולי הבכיר של החברה ומתחייחס להחלטות שיווקיות של החברה לטווחי זמן ארוכים - 5 שנים ומעלה בהתייחס לסביבה שיווקית חיצונית של העסק.
במהלך קבלת החלטה לגבי מיצובה העתידי של היחידה העסקית האסטרטגית של הפירמה שירותי ייעוץ שיווקי אסטרטגי יתייחסו בעיקר למודל ה PESTEL אשר עוסק בסביבה החיצונית של הפירמה (סביבה פוליטית, אקונומית, חברתית, טכנולוגית וחוקית). Political, Economical, Social, Technological, Legal enviropment.
הסביבה הפנימית של העסק (ראה: מודל SWOT) בדרך כלל יושפע מתוך הסביבה החיצונית של העסק כך שהכללים של היתנהגות פנים אירגונית יוכתבו בהתאם למסקנותיו של יועץ השיווקי האסטרטגי בחברה (דרך כלל יועץ שיווקי אסטרטגי שיוביל את התהליך יבוא מחבברת ייעוץ שיווקי חיצונית) וישפיע על פיתוח עסקי של הפירמה לרבות כל נגזרותיו.
שיווק אסטרטגי הינו תקשורת שיווקית ויישום תהליכים מובנים של חזון הארגון, אסטרטגיה עסקית וערכים ועליהם מושטת הארגון במקביל לשינויים של הסביבת העסק. על יועץ שיווקי או דרג שיווקי עסקי בחברה לזהות מגמות שיווקיות וחזות מספר צעדים קדימה היכן צופן העתיד השיווקי של הענף. מהלכי ייעוץ אסטרטגי בשלביי היישום שלהם יתורגמו למסע פרסום יעיל אשר עתיד להשפיע על עליות פרסום ותועלותם השיווקיים לעסק.
תוכנית פיתוח ארגוני, פעילויות ותהליכים של העסק צריכים להיות מוכתבים ע"י נהלי או"ש (ארגון ושיטות עבודה) המפרטים את דרכי יישום של תוכנית שיווקית של שירותי היחידה העסקית האיסטרטגית המשווקת בעסק כך שעל ייעוץ אסטרטגי להיות מגובה בתהליכי פיתוח ארגוני, מיצוי פוטנציאל של ההון האנושי וביצוע סימולציות ניהול שינוי (מקובל בחברות גדולות).
על כל רעיונות חדשים יש לעבור צמתי החלטה ביחס לכדאיות כלכלית אשר יכולה להימדד ע"י כלי בקרת פרסום , תרומה למותג ובידול החברה ע"י ניתוח הזדמנויות ואיומים של סביבת החברה, התאמה למדיניות והיתכנות רגולטורית וטכנולוגית של העסק
יישומו של ייעוץ אסטרטגי מייצר יתרון תחרותי כבר בשלבים ראשונים, מבטיח זמני תגובה מהירים לשינויי השוק, עוזר בהטמעת תהליכים אחידים וממוקדים ויישומם במחויבות גבוהה של כלל הארגון.
אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית
כיצד יש לקדם את השאיפות ואת היעדים העסקיים של החברה באמצעות שימוש נכון ביכולות הטמונות במדיה חדשה? בטוח כי על המשווק להשיג שני יעדים בסיסים: הראשון הינו Traffic (מתייחס לנפח תנועת גולשים ורלוונטיות של הגולשים אל הנושא המדובא) של והשני Conversion (יחסי המרה מתייחסים לאחוזי אנשים אשר מבצעים את ההמרה המתבקשת של המשווק בין עם מדובר בהרשמה לטופס יצירת קשר, רכישה של מוצר או רישום לרשימות תפוצה).
את התנועה באתרים ניתן להעצים במספר דרכים והם שימוש בשטחי פרסום באתרים רלוונטיים אחרים, משלימים ומתחרים להזרמת תנועת הגולשים, הבלטות מידע בתכנים ומודעות ממומנות במנועי חיפוש, התאמת קמפיין שיווקי לתצוגה מותאמת למכשירי סלולר חכמים (ראה: פיתוח אתרי אינטרנט סלולריים), הטמעת מסרים שיווקיים ברשתות חברתיות וכמון אין לזלזל בשום פנים בשיטות שיווק מסורתיות כגון פליירים (לעסקים מקומיים), כרטיסי ביקור וכ"ד.