שיווק במדיה חברתית הוא חלק בלתי נפרד מ
יחסי ציבור באינטרנט, בו משתמשים בפלטפורמות בעלי מאפיינים חברתיים (רשתות חברתיות, פורומים ובלוגים אינטרקטיביים) ,לטובת יצירת הד תקשורתי.
השיווק במדיה חברתית זכה להצלחה בעקבות הגידול בשימוש בפלטפורמות חברתיות דרך האינטרנט והמובייל. בשל פוטנציאל חשיפה הגבוה של רשתות חברתיות אלו לצרכנים פוטנציאליים, המשווק מחדיר לתוך השיח האינטרקטיבי מסרים שיווקיים סמויים במטרה לייצר עניין אמיתי אשר מקבל חיים בפני עצמו ותוך כדי תהליך הפצה במדיה חברתית מועבר בקרב הקהילה מגולש אחד לאחר.
דרכי שיווק במדיה חברתית יכולות לכלול יצירת תוכן אינטרנטי בעל עניין העלאת מדיה בצורת סרטון או תמונה, הפצת טרנד או שמועה. מומלץ להשתמש בגולשים "מובילי דעה" בעקבות מעורבותם במדיה חברתית יותר מאשר אחרים ואחזקה של מספר רב של חברים עוקבים אחריהם ברשת. דפי אוהדים נועדו על מנת לייצר תקשורת דו כיוונית עם קהילת הצרכנים המבוססת על דיאלוג וקשר שוטף המלווה בשיח פעיל.
שיווק במדיה חברתית כולל שלבים הבאים: בניית דך נחיתה עסקי, גיוס קהל חברים אוהדים לדף, עדכון העמוד בתוכן שיווקי רלוונטי. ברשתות חברתית פייסבוק למשווק קיימת יכולת ל
פרסום דיגיטלי ממומן מפולח מה שלא מתאפשר ע"י פרסום ממומן בגוגל עם יכולת לעדכן תוכן בדרך הנגישה והפשוטה ביותר לקהל הגולשים ברשת.
כמו כן לשיווק במדיה חברתית דיגיטלית קיימת חשיבות ניכרת ב
קידום אורגאני של תוכן דרך מנועי חיפוש. הרובוטים של גוגל נותנים משקל ניכר לויראליות של התוכן המשווק ע"י הגולשים עצמם, לכן לקישורים מרשתות חברתיות קיים משקל כבד בקידום עסקים בגוגל.
ככל שהטכנולוגיה מתפתחת כך מתפתחות גם היכולות של המדיה החברתית אשר מציעה למשווק אפשרויות רחבות יותר לניצול הפוטנציאל השיווקי הטמון ברשתות חברתיות. זאת אנו יכולים לראות בשימוש באפליקציות מבוססי מיקום המתממשקות לרשתות חברתיות וע"י מכשירים סלולאריים ניידים. פיתוח מוצרים טכנולוגיים ליצירת באז תקשורתי הוא דרך יצירתית נוספת לנהל שיווק במדיה חברתית תוך דגש על בידול בשימוש של החברה במוצר טכנולוגי הייחודי רק לה.