פלטפורמת פרסום ממומן בפייסבוק נהנית מיכולת פילוח קמפיינים לקהלי יעד מפולחים יותר ברמה דמוגרפית ופסיכוגרפית מאשר בגוגל ויחד עם זאת סובלת מחוסר עיניין של הצרכנים הפוטנציאליים ברשת לפרסום דרכה, כאשר הגולשים הנמצאים בתוך הרשת לשם הנעה, לכן פרסום בפייסבוק נתפס בעיני הגולשים פעמים רבות כאקט תורדני.
איכות הלידים: נכון להיום, פעילות פרסום ממומן בפייסבוק מייצרת הקלקות במחירים זולים משמעותית מ
פרסום בגוגל, יחד עם זאת רבים טוענים שאיכות הלידים במגיעים מפייסבוק ירודה יותר מזו של גוגל. הטענה הזו נכונה חלקית בלבד ולא מתקיימת בכל תחום פעילות עסקי. קיימים תחומים להם פלטפורמץ פרסום של פייסבוק מתאימה יותר מגוגל.
להבדיל מפרסום בגוגל לפרסום ממומן דרך פייסבוק יש אוריינטציה גבוה לאופטימיזציה פנימית של הקמפיינים הרצים בפלטפורמה על פי CTR- Click Throught Rate המניע את המפרסמים לחשיבה קריאטיבית על מנת גם לייצר יותר הקלקות פר חשיפה וגם להזיל את מחירי הקלילקים עצמםCPC . Cost Per Click.
קיימים תחומים מסוימים שמאוד מתאימים דווקא לפרסום בפייסבוק אף יותר מאשר בגוגל לדוגמא בתחום אירועים או ליהוק שחקנים בהם קהלי היעד מקליקים על פרסומות בכוח ההתאמה של הקמפיין לאירועי המופע של הגולשים והתאמתם לפעילות פרסום עצמו, כך נשים מאורסות יגיבו לפרסום של מארגן חתונות וגולשות רווקות צעירות רבות ינסו את מזלן בעולם הבידור ומשחק דרך שירותי חברה לליהוק לשחקנים.
כפי שכבר הבנתם פרסום בפייסבוק מתאים יותר לתחומים עסקיים חברתיים אשר תומכים באיכות חיים חברתית של הגולשים ואירועי מופע אחרים חברתיים אשר כולנו עוברים במהלך חיינו כגון חתונות, ימי הולדת, בר מצוות, תרבות ופנאי, בילויים וכד'.
פרסום בפייסבוק מהווה כיום לכלי שיווקי שתומך בקידום אורגני של האתרים במנועי חיפוש של גוגל מכיוון שגוגל טוענים שאתר מקודם צריך לקבל רג'קטים ופידבק שיווקי מקהלי היעד. על מנת שהאתר יקודם אורגנית טוב יותר בגוגל על הגולשים צריכים להביא את עמדתם ובשום פנים ואופן לא להיות אדישים למסר שמעביר המפרסם.
לצערי מקדמי אתרים אורגניים בגוגל, רשת חברתית פייסבוק חוסמת את הסריקה של גוגל על מטעמי אידואולוגיית תחרות בין ענקי הפרסום לכן פעילות אורכנית בפייסבוק אינה תומכת באופן ישיר בקידום אורגני של אתרים במנועי חיפוש של גוגל, מכיוון שגוגל אינה יכולה לזהות באופן מהימן את חוזק הקישור ורלוונטיות שלו ביחס לאתר מקושר, יחד עם זאת גולל יכולה לספור את כמות הקישורים המגיעים מפייסבוק ולייחס לזה מישקל חברתי בהתאם.
הרשת החברתית גוגל פלוס לדוגמא נתנה ל
קידום אתרים אורגני את מירב הדגש אך פירסום אורגני דרך פייסבוק חשוב לא פחות ליצירת הד אינטרנטי חיוני לקידום אורגני של האתר שלכם במנועי חיפוש.