פרסום לעסקים קטנים
מזל טוב! בשעה טובה פתחתם עסק שהוא פרי ידיכם וכשרוניכם, ה"בייבי" שלכם. השגתם את האישורים והרישיונות הדרושים ועכשיו אתם עומדים בפני האתגר האמיתי: לטפח עסק רווחי שיצליח לבדל את עצמו מבין המתחרים. איך עושים זאת? העסק שלך יכול להיות מציאה של ממש, המוצרים שאתה מציע יכולים להיות באיכות פנטסטית ואת\ה איש\ה אמינ\ה במיוחד, אבל אם איש לא ידע על כך חוץ מסביבתך הקרובה- לא עשית דבר וכל המאמץ ירד לטמיון. כאן מוטלת חובתך כבעל העסק להביא את הידיעה לכמה שיותר אנשים, להפיץ את השמועה ולעסוק בפרסום. במאמר זה נסקור אפשרויות פרסום לעסק קטן. מהן האפשרויות המונחות בפני בעל עסק, האם הן רווחיות עבורו ומה חסרונותיהן.
פרסום של חברות גדולות מול פרסום לעסקים קטנים
מרגע שפתחת את שערי העסק, עליך לעמוד על המשמר ולוודא שהעסק שלך אכן משווק כמו שצריך ולהגיש אותו לצרכנים פוטנציאליים. פרסום לעסקים קטנים אינו דומה לפרסום של חברות גדולות. בשונה מחברה גדולה הבונה מותג ויכולה להרשות לעצמה לפצוח במסע פרסום, אתה, בעל עסק קטן\בינוני אינך יכול לעשות כן. פרסום מביא לקוחות, אך פעמים רבות מדובר בהימור, לעיתים תגלה כי מסע פרסום ראוותני ויקר שהעלית, לאו דווקא הניב את התוצאות הרצויות והביא קהל שרכש את מוצריך.
פרסום בטלוויזיה - האם הוא מתאים לעסקים קטנים?
הכירו את אלי כהן, בעל מכבסה בכפר סבא. אלי זה עתה פתח את העסק ועתה הוא מחפש אפשרויות פרסום שיביאו אליו כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים. בהכירו היכרות שטחית עם עולם הפרסום ואפשרויותיו, פנה אל האפיק המוכר לו ביותר, הטלוויזיה. עד מהרה הבין אלי כי פרסום אמצעות מדיה זו לא יהיה יעיל עבור המכבסה שלו. הוא יקר מדי, במיוחד אם הפרסומת משודרת במשבצת מבוקשת (לדוגמא, במהלך הפסקת חדשות בשעה 20:00 בערב) ובנוסף, הפרסומת תפנה לקהל שלא תמיד יוכל להשתמש בשירותיו של אלי. אנשים מירושלים, תל אביב ובאר שבע לא יתעניינו בפרסומת אודות מכבסה בכפר סבא.
אפשרויות נוספות של פרסום לעסקים קטנים
אלי כהן עבר לבחון אפשרות נוספת של פרסום לעסקים קטנים: פרסום ברדיו האזורי, באנר קופץ באינטרנט וחלוקת פליירים בעיר עבודתו. כך פנה אלי לקהל יעד מפולח וממוקד. יחד עם זאת, גילה אלי כי רבים מהפליירים שלו נזרקו לפח ואנשים התייחסו לתשדירי רדיו ובאנרים קופצים כאל מטרד, גורם מפריע ולא התפנו להקשיב עד תום לפרסום ולבדוק האם הוא יכול להציע להם משהו חדש.
אכן, פרסום לעסקים קטנים יכול להיות עסק מאתגר. התקציב דל וקהל צריך להיות מעוניין. בימים בהם יש מגוון ושפע גדול של עסקים, פתרונות והצעות- לא פלא שדווקא העסק שלך, גם אם השקעת בפרסום נאות, יבלע וישכח.
פרסום לעסק קטן במרחב הדיגיטלי
אחד מאפיקי הפרסום אליהם נוהרים בעלי העסקים הקטנים הוא פרסום במרחב הדיגיטלי. ל
פרסום ברשת האינטרנט אמנם יש עלות, אך היא אינה יקרה כהפקת פרסומת לטלוויזיה והיא פונה לקהל ממוקד שמעוניין לשמוע על בית העסק שלך. הקמת אתר אינטרנט לעסק שלך היא צעד הכרחי בשנת 2013. כך כל מי שיחפש מכבסה בכפר סבא במנועי החיפוש יוכל להגיע לאתר האינטרנט של אלי כהן, להתרשם מבית העסק ומאמינותו ולהחליט אם להגיע אליו. אפשרות נוספת היא להשתייך לאתרים המתמחים במאגר עסקים כמו בזק 144.
פרסום לעסק קטן באמצעות אפליקציות
אם אתם רוצים לכוון לקהל מעודכן וצעיר- כדאי שתהיה לכם גם אפליקציה לבית העסק שלכם. כיום גולשים רבים משתמשים בסמארטפון שלהם כדי לגלוש לאתר המבוקש. אם האתר לא מותאם לגלישה באמצעות הפלאפון המשתמש לרוב יחוש תסכול ויחפש בית עסק עם אפליקציה נוחה יותר. אפשרות נוספת לפרסום לעסקים קטנים באמצעות הסמארטפון היא דרך אפליקציית הניווט
Waze. בכל יום מאות אלפי נהגים משתמשים באפליקציה זו. פרסום לעסק קטן ב-
Waze יביא לידיעת הנהג שעובר בחדרה כי בדיוק פתחת את המכולת שלך שם ואתה מחכה רק לו.
פיתוח אפליקציה אישית ומקומית לעסק יכולה להוות פתרון נפלא לחלק ניכר מעסקים מקומיים אשר יכולים לספק שירות בתזמון מראש ולהוריד אותה עבור ההלקוח הממוצע שמגיע לבית העסק.
הבחירות הנכונות בפרסום לעסק קטן
אפשרויות פרסום לעסקים קטנים מגוונות ולהן יתרונות וחסרונות כאחד. בעת פרסום לעסק קטן מומלץ לבחור בתבונה את המדיה המתאימה, חשוב שהמסר יגיע לקהל יעד ממוקד שמעוניין במוצר שלך. אל תתפתה לפרסום המוני שיגיע לכולם ובעצם לאף אחד. בחר בחוכמה את המדיום בו תשתמש!