מלאכת שיווק אתרים בראש ובראשונה מורכבת מהצגת שילוב של מספר מסרים בודדים חדים, מעניינים ואף במקרים מסוימים אפילו נועזים אשר יפנו לליבם (מסרים שיווקיים אמוניונאליים) או שכלם (מסרים שיווקיים רציונאליים) של הצרכנים. שילוב מצליח של מופעי אתר אינטרנטי במדיות ממוקדות במספר ערוצי שיווק אינטרנטיים המזרימים טראפיק לאתרכם דרך מדיה חברתית, ממומנת ואורגית הוא גם טגיגר וגם יעודו הסופי של האתר המשווק!
במילים אחרות שיווק אתרים מתבסס ע"י הזרמת קהל גולשים איכותי וממוקד לשירותי החברה מכלל ערוצי המדיה הדיגיטלית בין אם מדובר בהזרמת גולשים מפורום מקצועי, רשת חברתית, מנוע חיפוש, יוטיוב או קישור רלוונטי מאתר אינטרנט אחר.
אתר אינטרנטי מקיים תפקיד של משפך ומסנן של מידע שיווקי המוזרם אליו מהשכרת שטחי פרסום שונים (שטחי פרסום דיגיטליים ו/או מתוך אופליין) על מנת להמיר את קהל הגולשים שלו ללקוחות רלוונטיים לשירותי הליבה בהם עוסקת החברה. שיווק אתרים מקצועי יכלול מגוון נושאים והתמחויות בפרסום אינטראקטיבי אי לכך הכוונתו מדויקת של יועץ שיווקי דיגיטלי מקצועי יכולה לתת לבעל עסק חלופה לשיפור וייעול של אופרציות שונות בעסק.
שיטות מקובלות בשיווק אתרים
פרסום ממומן של אתרים ו/או דפי נחיתה באתר: הצלחה של שיווקו של אתר מסויים באינטרנט הינו פועל יוצא מהצלחה בנושאים הבאים בסדר חשיבות יורד: הפקת קמפיין פרסום דיגיטלי ממומן בפלטפורמות פרסום מוכרות וחזקות דרך מנועי חיפוש (קמפיין ממומן אדוורדס) או רשתות תוכן מוכרות אשר מעבירות טראפיק רב מידי חודש בחודשו.
שיווק אתרים וסרטונים אורגני: קידום אתרים אורגני בגוגל, יוטיוב ופייסבוק הוא נתבח המרכזיים עליהם מתבסס פרסום אתרים באינטרנט. ללא נוכחות אורגנית במנועי חיפוש העסק לא יוכל לייצר גולשים אשר מבצעים מחקר אינטרנטי על הנושא וסביר להניח שלא תוכלו להקדים את המתחרים שלכם בעלי אתרים מקודמים ברשת. קידום אתרים הוא כלי אורגני מאוד אפקטיבי לרכישת אמונם של הגולשים ברשת.
יח"ץ דיגיטלי של אתרי אינטרנט: יחסי ציבור של אתר אינטרנט במדיה חברתית ומדיות שיווק גדולות ומוכרות כגון Walla, Ynet, Mako המשחררות נושאים מעניינים וחדשותיים בתחומים בהם הם עוסקים לכן חשוב להשתמש בטקטיקה שיווקית זו ליצירת הד אינטרנטי תקשורתי.
שיווק אתרים באמצעות שיתופי פעולה: הצלחה של שיווק אתר באינטרנט אינה תלויה רק משיווק חכם ופרסום אתר קריאטיבי אלא גם משיתופי פעולה נכונים ואסטרטגיים לאתר אינטרנט משווק אשר בדרך כלל יתבסס על יישום תוכנוית שיווקית לאתר אינטרנט הכוללים תכנון ורכש מדיה חכמים. שיתופי פעולה יכולים להיות במסחר בשטחי פרסום, החלפת קישורים, פעילויות ברטר, מכירות, רכישת שירותים נלווים אחד משני ועו"ד...
איך בעצם משווקים אתר אינטרנט?
תכנון ורכש מדיה לשיווק אתר: מטרתו של כל קמפיין פרסומי להוזיל עלויות פרסום דיגיטלי ולהגדיל את הרווחים המגיעים ממסע הפרסום במונחי החזר השקעה גבוהים. תכנון חכם, תעדוף ורכש מדיה / שטחי פרסום לגיוס לקוחות חדשים איכותיים דרך אתר אינטרנט מפורסם או באמצעות ערוצי שיווק אלטרנטיביים הם הדרך לשווק חכם את האתרים תוך בקרת אפקטיביות פרסום, ניתוח ואופטימיזציה נכונה של קמפיין שיווקי הינו אחד הדברים האקוטיים ביותר עבור משווק.