אחד הגדולות של יח"צ - יחסי ציבור באינטרנט לעסקים גדולים וקטנים יחד הוא אלמנט התוספת של חשיפה ומודעות להם נחשף הצרכן הפוטנציאלי מעבר לכמות החיפושים החודשית ברשת.
זיכרו: רק קומץ קטן של אנשים מפתחים רעיונות חדשים, אחרים מנתחים על אותם רעיונות כאשר מקבלים את אותם רעיונות כעובדות קיימות (אנשי עסקים בעיקר) והרוב המוחלט מדברים על אנשים אחרים אשר נחשפו לאותם רעיונות בדרך זו או אחרת (לקוחות קצה). הרוב המוחלט מייצרים תוצר פעילותה של מחלקת יחסי ציבור באינטרנט בחברה.
מידת הצלחתו של משרד יחסי ציבור באינטרנט נימדד ביכולת של איש יחסי ציבור לאורר דיונים ומחלוקות אודות נושא מיוחצן ויצירת הד תקשורתי אשר יכול להכפיל ואף לשלש את ווליום ההתקשרות של לקוחות פוטנציאליים לרכישת שירותי החברה (במידה ומדובר בשירותי יח"צ לעסק כלשהו).
יח"צ הינו נתבך חשוב בתהליך
ייעוץ שיווקי באינטרנט ומהווה שיטה אסטרטגית למסירת מידע שיווקי ע"י חברה או פרט לקהל היעד שלו באמצעות שימוש בטקטיקות חכמות להעברת המסרים המשווקים. יחסי ציבור באינטרנט בדומה לקידום אורגני באינטרנט מגדילים את רמת החשיפה של החברה וחוסכים בעלויות פרסום.
עקב התחזקות משמעותית של מדיה דיגיטלית, תחום יחסי ציבור בישראל התמקד במיוחד בעולם האינטרנט בו הוא מהווה סינרגיה אידיאלית בין משמעות התחום להתנהגות הצרכן הקיימת במדיה אינטראקטיבית המלווה באינטראקציה של הצרכן עם המשווק באמצעות השתפות בפורומים מקצועיים, קהילות ודיונים דרך פלטפורמה חברתית כזו או אחרת.
לאחר מחקר מתחרים ואנליזה פנימית של הארגון אנו מגדירים את הזירות הכדאיות והבולטת ביותר ליח"צ לחשיפה ללקוחות פוטנציאליים ומשווקים בכוח את המוצר, על מנת שהפעילות של יחסי הציבור תהפוך ליעילה, בולטת ומקדמת את מערך המכירות של הפירמה יש להכין וליישם
תוכנית שיווקית ממוקדת אשר תוכן ותופק לכל עסק על פי הדרישה.
פעילות יח"צ יעילה כוללת העברת מסרים מתפתחים לדיונים מעניינים ברשתות חברתיות ופורומים מקצועיים אשר יעמידו את המותג המשווק לפני המתחרים. ע"י ניהול שוטף של עמוד פייסבוק, יצירת תוכן מגוון מלווה בעדכונים שוטפים, יצירה, פיתוח וקידום של דיאלוג בונה יחד עם קשרי הקהילה מול הגולשים ניתן להרחיב את שוק קהלי המטרה ולעורר בקיימים עניין רב לצריכת שירותי חברה אשר מספקת פתרון הולם לנושא.
כלי יעיל ביותר לקידום יחסי ציבור אינטרנטיים הוא יוטיוב בו אנו פותחים ללקוחותינו "פלייליסטים" אינפורמטיביים וויראליים ברשת ולאחר מכן מפעילים קידום של אותם סרטונים ביוטיוב.
יצירת הד תקשורתי ברשת נחשב לטקטיקה שיווקית אפקטיבית של פעילות יחסי ציבור ע"י השתתפות בשיחות גולשים באינטרנט. ניתן לעשות זאת בהפקת פעילויות גרילה המתבצעות בפורומים מקצועיים בנושא, בלוגים פעילים וקבוצות דיון ברשת.
יחסי ציבור באינטרנט עוסקים גם בניהול המוניטין של החברה ומהווים כלי משלים לקידום אורגני בגוגל, הרי לקוח בהתנהגותו הצרכנית מתחיל לאתר מידע ע"י חיפוש מהיר בגוגל. הצרכן יחפש כל מידע אינפורמטיבי על התחום ולאחר מכן סביר להניח כי יגלוש לכיוון המוניטין של החברה והמלצות.