עלויות פרסום ומחירים באינטרנט
במסגרת פרסום באמצעות מדיית האינטרנט על
יועץ שיווקי לבנות לבית העסק מנגנון שיווקי אשר יספק לעסק מענה בתווך זמן מידי, בינוני וארוך. המטרה של תווך זמן ארוך הינה להוזיל את עלויות הפרסום / השיווק של העסק מכיוון שהפעילות המידית תתבסס בעיקר על פרסום ממומן המאופיין בדרך כלל כערוץ פרסום יקר יותר ביחס לאחרים עד שהקמפיינים יצברו ותק, יעלו את ציון האיכות שלהם ויגובו ע"י פעילויות אחרות תומכות בחברה.
עסק אשר מעוניין לשווק את עצמו באינטרנט צריך לקבוע לעצמו תקציב פרסום הבא:
-
רכישת לידים / לקוחות פוטנציאליים לעסק
-
קידום ופרסום ממומן בגוגל, יוטיוב ופייסבוק
-
קידום אורגני של מספר אתרי אינטרנט וסרטוני וידאו
-
מיתוג ויח"צ ויצירת הד אינטרנטי תקשורתי בעסק
ניהול מערך גיוס לקוחות חדשים, בקרה וניהול פניות
קניית לידים איכותיים:
קניית לידים ממוקדים לבית עסק לפי מחיר מטרה הינה הפעילות הראשונית והחשובה ביותר לקבלת החלטה לגבי החזרי השקעה וניתוח לקוחות ממרים לעסקאות בבית העסק. בשיטה זו העסק ייחשף לסיכון נמוך ביותר מכיוון שהפרסום לפי רכישת לידים נחשב לפרסום מונחה תוצאות המתאפיין בסיכון נמוך עד כדי אפסי. זוהי שיטת פרסום מידית.
עלות קניית לידים (דוגמא) : עלויות ברכישת לידים תסתכמנה על כמות לידים אשר נרכשו לבית העסק כפול מחיר הליד. במידה והלידים נקנים ב 50 ₪ בתוספת מע"מ כפול 100 לידים בחודש = 5000 ₪
עלויות פרסום ממומן באינטרנט
עליות פרסום ממומן ברשת: הזרמת לקוחות ע"י יצירת הפניות מ
פרסום ממומן ברשת האינטרנט בסדר זה (גוגל, יוטיוב, רשתות תוכן ורשתות חברתיות) הינו נטבח בעל חשיבות עליונה להזרמה ומיקוד של קהל לקוחות פוטנציאלי דרך דפי נחיתה של הקמפיין יחיד או סדרה של קמפיינים רבים וניתוח עליות ערוצי פרסום כאלה ואחרים ביחס להחזרי השקעה המגיעים מכל ערוץ שיווקי נפרד. פרסום ממומן נכון מזרים את הלקוחות לבית העסק באופן מידי. .
עלויות פרסום ממומן בגוגל ופייסבוק (דוגמא)
: הפקת
מסע פרסום באינטרנט יכלול פיתוח מספר דפי נחיתה לכל פעילות ליבה של כלל הקמפיינים וחיבורם
API למערכת ניקוז וניהול לידים חכמה עבור העסק יעמוד על בין 5000 ל 15000 ₪ כדמי הקמה בתוספת עמלה מקובלת על ניהול קמפיין
PPC. נהוג לקחת היום כ 15% על ניהול קמפיינים ממומנים ע"י חברות המתמקצעות בפרסום ממומן המנהלות תקציבים גבוהים עבר חברות, משמה עם העסק מוציא 3000$ בחודש עליו לשלם תוספת של 450$ על דמי ניהול הקמפיין.
עלויות פרסום בגוגל
עלויות קידום אורגני בגוגל: מטרת
קידום האורגני בגוגל הינה להוזיל את עליות הפרסום לתווכי זמן בינוניים וארוכים (העניין תלוי מרמת התחרות של כל ביטוי מקודם) ומטרתו לענות לצרכי הלקוחות המאתרים מידע ראשוני דרך מנועי החיפוש. במקרה הנ"ל אנו ממליצים לעלות לפחות עם 3 אתרים שונים לפחות המאוחסנים בכתובות
IP שונים. הנושא מצריך גישה מחקרית וממוקדת.
עליות פרסום בגוגל (דוגמא) : יעמדו על כ 1000 עד 1500 ₪ חודשי לכל אתר מקודם בתוספת לכתיבת תכנים איכותיים בתחום. יש לקחת בחשבון כי יש להזין באופן שוטף לכל אתר בממוצע תוכן אחד ביום עסקים שעלותו תעמוד בין 50 ל 70 ₪ ואם אנו יוצאים עם קידום של 3 אתרים = 3000 עד 4000 ₪ למשך תקופה של חצי שנה = כ 25000 ₪ לפחות. לאחר תקופה של מינימום חצי שנה ניתן יהיה לצמצם כמות התוכן החדש המוזן אך להמשיך ולהתמיד להזינו ללא הפסקה על מנת להראות פעילות אקטיבית של העסק דרך הרשת.
עלויות פרסום ביוטיוב
עליות הפקה וקידום סרטונים ביוטיוב: על המפרסם להפיק וידאו ויראלי אשר ממצב את העסק ומדגיש את תועלותיו על פני המתחרים בשוק ביחס לכל פעילות עסקית של הפירמה. רצוי מאוד להפיק יחד עם הסרט המלא מספר עשרות של סרטונים קצרים שאורכם לא יותר מ דקה. אשר יענו לשאלות ממוקדות של הצרכן מבלי לבחון את סבלנותו ולקדם את הסרטון בביטוי עליו הוא מדבר בשילוב עם עמודי נחיתה האורגניים המקודמים דרך מנוע חיפוש ופלייליסט ממוקד לתחום דרך יוטיוב.
עלויות פרסום ביוטיוב (דוגמא): עלות הפקת הסרטונים הקצרים והעלאתם לפלייליסט ביוטיוב יכול לנוע במחיר של 500 עד 1000 ₪ לכל סרטון קצר. רצוי לעלות ישר עם לפחות בין 10 ל 20 סרטונים אשר מספקים מתן מידע מקצועי לגולש פוטנציאלי למענה לכל ספקטרום של דילמות צרכניות בפניהם יעמוד הלקוח העתידי של הפירמה.
לסיכום עלות מימוש תכנית שיווק מלאה אשר תכלול את כל ערוצי הפרסום האינטראקטיביים תתחיל לעלות לבית העסק לפחות 20000 ₪ ריטיינר חודשי. כמובן שלא חייבים להתחיל ישר עם הכול בבת אחת אלא להפריד את התוכנית לאבני דרך פשוטים יותר.