קידום מילים אורגני והצעות בגוגל
אין עסק שיכול להרשות לעצמו לוותר על קידום אורגני בגוגל. בין אם מדובר על בעלי מלאכה עצמאיים, על חנויות עם סניפים בכל רחבי הארץ או על פירמות ענק, קידום בגוגל הוא הדרך היחידה לבלוט בעולם דינאמי ותחרותי. בעזרת קידום ביטויים אורגני בגוגל ניתן לחשוף את העסק אל עשרות אלפי לקוחות פוטנציאליים מדי יום. מעבר לכך, קידום ביטויי מפתח אורגניים בגוגל מתאים גם לעסקים ללא כוונות רווח. במילים אחרות, אדם המפעיל אתר אינטרנט צריך גולשים על מנת להצדיק את קיומו. בעידן בו רוב הגולשים מוצאים את הדרוש להם רק באמצעות מנוע החיפוש של גוגל, קידום אורגני הופך להיות צעד קריטי וחיוני להישרדות של האתר.
קידום מונחים אורגני בגוגל עובד על פי מנגנון יחסית פשוט. ההבדל בין מנוע החיפוש של גוגל לבין מנועי חיפוש אחרים בא לידי ביטוי באלגוריתם הייחודי של החברה, הרשום בתור פטנט. אלגוריתם זה נותן לגוגל יתרון משמעותי משום שהוא מצליח לייצר תוצאות רלוונטיות עבור הגולש בתוך מאיות שנייה בלבד. גוגל מפעילה סורקים אשר עוברים על מיליוני אתרים ברחבי העולם, אוספים מידע ומקטלגים אותם בתוך אינדקס סגור. החיפוש של הגולש מתבצע בתוך האינדקס של גוגל ולא באינטרנט כולו, מה שמקצר את זמן ההמתנה לתוצאות ואף משפר את הרלוונטיות שלהן. מצד שני, יש ביליוני אתרים בשפות שונות ולכן קידום אורגני הוא הדרך היחידה להוביל את תוצאות החיפוש או לכל הפחות להופיע במקום בולט.
קידום אורגני לעסקים
שירותי קידום הצעות גולל אורגניים מאפשרים דירוג של רשימת אתרי אינטרנט בתום ביצוע חיפוש. הקידום מתאים לכל התחומים ללא יוצא מן הכלל ובמקרים רבים יכול לעשות את ההבדל בין הצלחה לכישלון של אתר אינטרנט. ללא קידום מילים אורגני לא ניתן למשוך את תשומת ליבו של הגולש או לגייס לקוחות חדשים. מבחינת הגולשים, תוצאות חיפוש אשר מופיעות בדף השני או חלילה השלישי כבר לא קיימות. רק מעטים גוללים מתחת לתוצאות החיפוש הראשונות, מה שמחדד עוד יותר את המשמעות של קידום מילות מפתח אורגניים חזקים ואפקטיביים.
בניגוד למה שנהוג לחשוב, קידום עסקים בגוגל (ראה:
מדריך לקידום עסקים באינטרנט) הוא לא נושא חדש. מנוע החיפוש של גוגל פעיל כבר שנים רבות וצובר עוד עוצמה וכוח מדי שנה. קידום בגוגל מבטיח לעסקים חשיפה גם במוצרי פרסום אחרים של החברה, כיום יו טיוב. בנוסף, ניתן לבצע קידום הצעות אורגניים לעסק בגוגל ולשלב אותו עם קידום עסקים בקמפיין אדוורדס. היעילות של קידום עסקים בגוגל אינה ניתנת לערעור והתקציב הדרוש עבור מהלכי פרסום מן הסוג הזה אינו גבוה.

עסקים מקומיים המבצעים קידום בגוגל בעזרת
קמפיין אדוורדס נהנים מיתרונות רבים. ראשית, הקמפיין מציע מיקוד מקומי ואיזורי של מודעות. ניתן להגדיר את המודעות כך שיופיעו רק בפני אנשים שמחפשים באיזור מסוים. שנית, הקמפיין מאפשר בחירה מדויקת של מילות חיפוש וניסוח מודעות המניעות לפעולה. קמפיין בגוגל מבטיח ללקוח שליטה מלאה בהוצאות והתשלום מתבצע רק אם גולשים לוחצים על המודעה ומגיעים אל האתר.
הפרמטרים העיקריים לדירוג במנוע החיפוש
קידום מילים אורגני בגוגל תלוי במספר פרמטרים מרכזיים. אתר אינטרנט המעוניין להיות מדורג במקומות הראשונים של תוצאות החיפוש חייב להיות בעל פריטי תוכן איכותיים, אמינים, רלוונטיים, מהימנים ומעודכנים. מנוע החיפוש של גוגל לא מרחם על אתרים המעתיקים תכנים ממקומות אחרים ו"מעניש" בהורדת הדירוג באופן מיידי. לעומת זאת, אתר אינטרנט מעודכן הבנוי בצורה נכונה מקל על הסורקים של גוגל וכך מבטיח קידום אורגני נרחב.
בעלי עסקים טועים לחשוב כי קידום ביטויים אסטרטגיים אורגני בגוגל מתחיל ונגמר בפיזור מילות חיפוש. בפועל, הקידום הוא תחום מקצועי הדורש נוכחות של מומחים, מקדמים, מפתחים, מתכנתים, מהנדסים, כותבים, עורכים ועוד. רק אינטגרציה מושלמת בין בעלי המקצוע הללו יכולים לגרום לקידום אורגני של האתר והעסק לאורך זמן. בעלי עסקים חייבים להשקיע בקידום אורגני כבר בשלבי הפיתוח הראשוניים של האתר. יש להטמיע קוד המתאים לגוגל, לבדוק האם מפוזרים קישורים נכונים לאורך האתר ולהכין מאמרי תוכן רלוונטיים למילות מפתח נכונים לבית העסק. מעבר לכך, קידום אורגני לא מיועד עבור הסורקים של גוגל בלבד. התכנים באתר אמורים להתאים גם לגולשים מן השורה וללקוחות המגיעים דרך דפי נחיתה, קמפיינים שיווקיים או קידום ממומן.
מה צריך לדעת לפני שמבצעים קידום אורגני?
חברתDestination מציעות קידום אורגני המבוסס על שנים של ניסיון ומיומנות. נציגי החברה מכירים היטב את הצרכים של גוגל ויודעים כיצד לבנות אתרים נוחים ונגישים לפרסום דרך אינטרנט וסלולר. החברה מאמינה בשיתוף פעולה מלא מול בעלי עסקים ואתרי אינטרנט ומתחילה בקמפיינים רק לאחר תיאום ציפיות.
קידום אורגני בגוגל דורש לא מעט שיעורי בית. על החברה המעוניינת לבצע קידום אורגני להכיר קודם כל את מילות החיפוש המתאימות. חברת גוגל עצמה מציעה כלים לאומדן פופולאריות של מילות חיפוש, על בסיס פרמטרים שונים. בשלב הבא יש לבדוק אילו מילות חיפוש מופיעות באתר והאם הן מתאימות לצורך בקידום אורגני.
יש חברות המופיעות במקומות ראשונים של תוצאות החיפוש של גוגל עבור מוצרים ושירותים משניים, לעומת חברות אחרות המקפידות על קידום אורגני בתוצאות המדגישות את המוצר העיקרי. חשוב לציין כי הנושא של קידום אורגני מורכב ותלוי בלא מעט שינויים אותם מבצעת גוגל עצמה. מדי מספר חודשים מעדכנת גוגל את האלגוריתם של מנוע החיפוש ומחייבת תגובה מיידית מצד בעלי עסקים ואתרי אינטרנט.
השפעתו של ניתוח אנליטי על קידום אורגני בגוגל
גוגל מזהה אתרים חזקים ותורם לדירוג שלהם במנוע החיפוש. אתרים הסובלים מאחוזים גבוהים של נטישה, או אתרים בהם גולשים מבקרים לעיתים רחוקות בלבד, יתקשו להתקדם בדירוג האורגני. המלכוד העיקרי של קידום מילות מפתח בגוגל הוא יצירת שילוב בין הדרישות הטכניות של מנוע החיפוש והאתר, לבין דרישות התוכן של הגולשים.
בכל הנוגע אל קידום עסקים בגוגל אין הבדל בין מכירת שירותים או מוצרים. עסקים מכל הסוגים עושים שימוש בגוגל על מנת להגדיל את הרווחים שלהם. מצד שני, עסק המציע מכירת מוצרים אונליין חייב להיות ערוך לכך. עליו להציג תשתית אבטחה מתקדמת, לארגן את פיזור המוצרים כך שיתאימו למילות החיפוש הרלוונטיות ולבדוק מה הצרכים של הגולשים. לעומת זאת, עסק המציע שירות בלבד צריך להתמקד בהעברת מידע מקיף. עליו לאפשר יצירת קשר עם נציגי החברה, לעזור לגולש להתמצא בין דפי האתר השונים ולהקפיד על מחירים מעודכנים לפי מבצעים והטבות.
רוצים להוזיל את עלויות הפרסום?
חברת Destination מתמחה בפיתוח אתרים רספונסיביים בעלי נגישות מירבית לגלישה דרך סלולר המגישים ומספקים את כל המידע הנחוץ לעסק ולגולשים החברה יודעת לבצע אופטימזציה של תכנים, כותרות, שמות עמודים וקישורים פנימיים, תוך הפצת קישורים נוספים מאתרים רלוונטיים ותחומי עניין.