01/01/2014
לאחרונה שמנו לב כי כל הרשת מדברת על עדכון פילטר אחרון של גוגל ... הפעם מדובר בשני ציפורים ויונק אחד פנדה. מדובר כאן בעדכון תשתיתי אשר נועד לפענח את הקשרים הסמנטיים של גוגל על מנת לספק תוצאות חיפוש נכונים יותר לגולשים.
מספר הביטויים המחופשים בגוגל לכל חיפוש גדל מידי שנה שגם חיפוש קולי מאפשר לאנשים להגיד משפטים שלים בחיפוש ומעריך את הזנב הארוך של הביטוי המחופש. רבים טוענים שהציפור Humminingbird מהווה לא יותר מסיפור כיסוי של גוגל להסתרת מילות חיפוש של הגולשים אשר מגיעים לאתרים שלכם באמצעות כלי אנליטיקס עם תירוץ די לא משכנע כי חברת גוגל כביכול דואגת לפרטיות של הגולשים.
למען האמת גוגל דואגת בעיקר לכיסה הפרטי מכיוון שהסתרה טוטלית של ביטויי מפתח אשר מחפשים הגולשים באת הגעה לאתרינו תביא את המשווקים להפעיל יותר הקמפיינים הממומנים (PPC) על מנת להיעזר בנתוני חיפוש המגיעים באמצעות קמפיין Adwords הידוע שלה. רוצה לקבל מידע חיוני מהיכן מגיעים הגולשים וסוגרים עסקאות בחברתך? תשלם עליו – סוף הסיפור.
מנגד עדכון ההמניבירד מראה מגמה פוחת של מילת חיפוש מדויקת ומחזקת לאין ארוך את הכוונה של מנוע חיפוש לחזק את השייכות הסמנטית של כל ביטוי לקבוצה של ביטויים דומים ו/או זהים במשמעותם.
אינטרנט אינה מהווה יותר כלי בקרת פרסום מדיד ב 100%. הייתי אומר שזו ידיעה די מאכזבת.