מחלקת השיווק והמכירות של כל חברה, בד"כ תהיה אחת המחלקות היוקרתיות והחזקות בעסק,עם תקציב גדול ותנאים משופרים. לגבי רוב המנהלים בחברות השונות, אנשי המכירות הם אלו שמייצרים את הכסף בסופו של דבר. הם מגייסים לקוחות חדשים, מפתחים קשרים עסקיים וסוגרים עסקאות.
כיום, ניהול מכירות אפקטיבי כבר לא מסתכם בקיום של פגישות עסקים וסגירת עסקאות לפרק זמן מוגדר, השיווק והפרסום מקבלים משמעות עמוקה יותר וחלק מניהול המכירות עובר לתחום ה
שיווק ופרסום ברשת אינטרנט וברשתות תקשורת אחרות.
ייעוץ עסקי וניהול מכירות
העסק שלך עובד יפה אבל מניב את אותן התשומות תקופה ארוכה. ללא ספק הגיע הזמן לרענן את השורות. הדבר הנכון לעשות הוא לפנות לחברה המתמחה בייעוץ וב
פיתוח עסקי, לה יש את כל הכלים לאבחנה והסקת מסקנות כדי להוביל את העסק שלך לצמיחה. התכנית העסקית שתיבנה עבור החברה שלך, תכלול את כל המערכות: מאולם הייצור וחומרי הגלם, מערך כ"א ומבנה ארגוני וכמובן ההיבט המכירתי והשיווקי.
אם יש לך מנהל מכירות, מוטב שתכין אותו לקראת שינויים כאלו או אחרים: הגדלת מחלקת המכירות, שינוי תפיסה או החלפת המנהל... הטמעת תהליך ההבראה בעסק שלך מתחילה בך ועוברת לדרג הניהולי והלאה.
מנהל המכירות שאתה צריך
מנהל מכירות טוב הוא זה אשר ימליץ לך לפנות ל
ייעוץ עסקי כדי להגדיל את ההכנסות, כי "משהו תקוע". הוא זה שיעלה רעיונות שונים כדי למשוך לקוחות נוספים אל החברה, כדי לפרסם אותה באופן רחב יותר ויחשוב על דרכי התייעלות. במציאות הדברים לא מתרחשים ככה: מנהלי מכירות מתמקצעים בתחום – המכירות.
נושאי התייעלות ושיווק הם לרוב נושאים המטופלים ע"י מנהל הפיתוח של החברה, אם ישנו או צוות הפיתוח העסקי שאת שירותיו שכרת. אולם אם אתה בעל עסק קטן, סביר להניח שאינך מעסיק מנהל פיתוח וגם ניהול המכירות אולי עדיין נמצא בידיך. ניהול מכירות אפקטיבי לעסק שלך אפשרי בעזרת שימוש בשירותים טכנולוגיים מגוונים
ניהול מכירות אפקטיבי בעסק
הגדלת רווחים, היא המטרה שלך, האין זה כך? ובכן, אילו אמצעים קיימים בשוק וזמינים עבורך כדי להשיג את היעדים שלך? הגדלת הפעילות העסקית צפויה להניב רווחים, לשם כך אתה צריך להציע שירותים נוספים ולהרחיב את מעגל הלקוחות שלך.
גיוס לקוחות חדשים אפשרי בכמה דרכים:
· ניהול מכירות מקצועי ע"י פגישות יזומות עם לקוחות נחשקים.
· פרסום מאסיבי בכל אמצעי התקשורת בהם האינטרנט והמובייל וחשיפת העסק שלך לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים.
· שימוש בפלטפורמות פרסום מקצועיות כגון: הזמנת מאמרי תוכן שיווקי ושימוש במילות מפתח. שימוש בדף הנחתה ופרסום ממומן במנוע חיפוש.
· שימוש בטכנולוגיה ייעודית למשיכת לקוחות חדשים –
ניהול לידים: לידים הם פרטי התקשרות של לקוח פוטנציאלי שהושארו באתר האינטרנט בעמוד "צור קשר". ניהול הלידים מנוהל ע"י חברות היודעות לפתח את הטכנולוגיה ולייעל אותה לרמה של טיוב, פילוח קהל יעד וכיו"ב כדי לאפשר לעסק שלך לפנות אל הלקוחות הרציניים והאיכותיים.
הפרסום הדיגיטלי מאפשר לך להגיע אל חתך אוכלוסייה ממוקד יותר והוא מעלה את הסיכויים שלך לקבלת לידים רבים יותר. בשוק קיימות חברות רבות המתמחות במיוחד בשיווק עסקי באינטרנט והן הכתובת לניהול מכירות אפקטיבי להשגת תוצאות של רווח תוך ניתוח עלויות וכדאיות.
לסיכום
תחום המכירות התמקצע ברבות השנים וקיבל עומקים שונים, בתחום הפסיכולוגיה הארגונית, שיפור יכולת מכירה ושימת לב לפרסום. גם הטכנולוגיה המתפתחת סביבנו ללא הרף, מגויסת לטובת ניהול המכירות. לרשות בעלי העסקים קיימים היום כלים רבים לקידום עסקים. רצוי לפנות לאנשי מקצוע הניגשים אל העסק שלכם מעמדה אובייקטיבית ולכן כוללנית – אלו יוכלו להתוות עבורכם תהליך פיתוח עסקי מוצלח והשגת מטרות של צמיחה ושגשוג.