ראה דף ראשי >>
לידים
נחיצותם של לידים לעסקים בימנו
לאחרונה אנו שומעים הרבה את המושגים "
קניית לידים לעסק" או לחילופין "מכירת לידים לעסקים" בהקשר להצלחתם. אם פעם חשבנו כי אחרי שהקמנו את העסק, כל שנותר לנו לעשות הוא לשבת ולחכות שהלקוחות יגיעו אלינו והשמועה אודות המוצר שלנו תעבור מפה לאוזן, הרי שהתרחבות השוק וההיצע הקיים בכל תחום, הוכיח לנו כי תפקידנו בתור בעלי עסק הוא לצאת ולחפש את הלקוחות הפוטנציאליים הדרושים לתפעול והצלחת העסק שלנו.
מה פירוש הביטוי "לידים לעסקים"?
"לידים" הם הלקוחות שלכם! הלידים הם פרטי מידע אודות לקוחות המעוניינים בשירות שאתה, בעל עסק, מציע.
יצירת לידים לעסקים באינטרנט מתבצעת באמצעות אתרים מיוחדים המתמחים בכך. הלקוח משאיר את פרטיו בשדות מוגדרים (שם, טלפון, כתובת דואר אלקטרוני ועוד) לרוב במיני סייט (דף נחיתה) שנבנה במיוחד עבור בית העסק ופרטיו מועברים אל המפרסם. המפרסם יוצר קשר עם הלקוחות שהתעניינו ומנדב את האינפורמציה הדרושה ועל הלקוח להחליט האם הוא מעוניין בשירות או במוצר. בדרך זו מתוודע בעל העסק ללקוחות חדשים ומצליח לגייס אותם.
פרסום במדיות אחרות ללידים באינטרנט
מכירת לידים לעסקים היא אפיק פרסומי נוסף עבור בית עסק המעוניין להרחיב את מעגל הלקוחות שלו. אמנם, יש הבדל משמעותי בין פרסום בטלוויזיה, רדיו או כל מדיית פרסום אחרת. יצירת
לידים איכותיים לעסקים מתבססת על לקוחות מעוניינים. בניגוד לפרסום מהסוג הראשון שבו הפרסומת מוגשת ללקוח בין אם רצה בה או לא, במכירת לידים הלקוח משאיר את פרטיו מרצון. הוא מחפש את השירות שבעל העסק מציע ומעוניין לשמוע עליו. גם אם בחר שלא לרכוש אותו בסופו של דבר, לבעל העסק יש את פרטי הלקוח המעניין והוא יוכל לצרף אותו למאגר הלקוחות במידה וירצה לפנות אליו שנית. כאשר בפרסום בטלוויזיה, רדיו או בעיתונות, אין לנו אפשרות לדעת לאן הפרסום הגיע ומי הלקוחות שנחשפו אליו.
יתרונות מול חסרונות ביצירת לידים לעסקים
אם כך, מנינו יתרונות רבים לרכישת לידים לעסקים. הלקוחות המעוניינים מנדבים פרטים מרצונם ובעל העסק יכול ליצור איתם קשר ולעניין אותם בשירות שהוא מציע. עם זאת, ליצירת לידים לעסקים יש גם חסרונות. לא תמיד הלידים שמופנים אל בעל העסק יהיו איכותיים, במיוחד כאשר מדובר בלידים כלליים. ליד כללי הוא לקוח שפונה לקבלת שירות מאתר השוואת מחירים או פורטל בעלי מקצוע אבל הוא לא מכיר את בעל העסק אליו הוא פונה. הלקוח מסתמך על האתר שיפנה אותו לבעל העסק המתאים. בליד כללי, סיכויי הסגירה לא גבוהים ולעיתים רבות בעל העסק מבזבז את זמנו כאשר לא נסגרת עסקה ממשית.
הדרכים השונות להשגת לידים לעסקים
אם החלטתם בכל זאת ללכת על שיטת יצירת/רכישת לידים לעסקים, חשוב שתעשו זאת כמו שצריך. באפשרותכם להשיג את הלידים במספר דרכים: פרסום ברשת חברתית או מספר רשתות במקביל, באתרים שמקבצים כמה בעלי מקצוע, צ'טים שפונים ללקוח בזמן אמת תוך כדי גלישה באתר ואפשר גם ליצור דף נחיתה שיוקדש לבעל העסק. אין מדובר באתר אינטרנט, אל תתבלבלו. בדף הנחיתה בעל העסק מתאר את השירות שהוא מציע בדרך השיווקית ביותר כדי לגרום ללקוח לפנות אליו.
יצירת לידים לעסקים דרך דף נחיתה משכנע
בעת יצירת דף נחיתה, חשוב לזכור כי מדובר בדף אחד, עליכם להזין אותם במידע "עד הפה": מידע מהיר, איכותי וממוקד. חשוב להשתמש בכותרת קצרה וקולעת המתמצתת את יתרונות השירות שלכם. לדוגמא: "עד 24 תשלומים ללא ריבית!" או "אחריות ל-10 שנים!". הקפידו על תמונות איכותיות ורלוונטיות ובמידה ויש לכם ממליצים , הדבר בהחלט יעזור ליצירת נופך ואמינות לבית העסק. רכישת לידים לעסקים יכולה להיות דרך מצוינת עבורך, בעל עסק, להגדיל את מחזור המכירות ומאגר הלקוחות שלך.
בחרו בתבונה את הדרך ליצירת לידים לעסקים שלך – להגדלת מחזור המכירות שלך.