שיווק ופרסום באינטרנט לא יכול להתקיים ללא בידול עסקי ושיווקי של היחדיה העסקית המשווקת של הפירמה. הביטוי בידול בפני עצמו מתייחס יותר לפרופיל
ייעוץ שיווקי מאשר עסקי מכיוון ששם דגש בעיקר על תפיסה התנהגותית צרכנית בתהליך קד"מ ופרסום של העסק.
יישום הבידול השיווקי מתמקד בהעברת מסר חד, ברור ועינייני לקהלי מטרה נכונים אשר מייצרים את מירב ההכנסות בעסק תוך כדי בידול המסר עצמו ביחס לתחרות ישירה בשוק. על פעילות הבידול בעסק יש להתמקד ולהימדד ביחס להצלחה של הקמפיין ולהביא את הלקוחות:
א. ממקום של אי מודעות למודעות אודות המוצר או השירות
ב. ממקום של מודעות אודות המוצר להכרה כי שירות / מוצר מתבקשים קיימים בהשג
ג. ממקום של ידיעה להעדפה לצרוך את השירות על פני שירות אחר
ד. ממקום של ההעדפה להתנסות ע"י בחירת ספק שירות כזה או אחר
ה. ממקום של התנסות להעדפת המוצר / השירות שנרכש מחברה מסויימת לרכישה הבאה
בשלבים ג' ו ד' הצרכנים מתחילים להיכנס לאינרטאקציה עם הסביבה העסקית כך שאלה הם שלבים קלאסיים עבור המפרסמים לגיוס לקוחות ע"י
פרסום לידים המגיעים מהאינטרנט בכך שבשלבים אלו הלקוחות הפוטנציאליים מבצעים מחקר אודות תחום הצריכה המתבקש ומשאירים את פרטיהם על מנת שמפרסמים יספקו עבורם הצעה אטרקטיבית בשיטת פרסום אינטרנטי השוואתי. בשלב ג' - השלב של מחקר, הצרכן הפוטנציאלי נעזר יותר ב
פרסום בגוגל בשיטת קידום אורגני במנוע חיפוש ובשלב ד' הלקוחות מעדיפים להשתמש פרסום ממומן בגוגל ע"י הפעלת
פרסום ממומן - אדוורדס.
על מנת שהעסק יוכל לבדל את עצמו מתחרות עליו לבצע מחקר מעמיק תוך מיפוי כל סל השירותים / מוצרים המוצעים ביחס לשווקי מטרה אפשריים. המטרה של מחקר שיווקי:
- להגדיר 20% מקהלי מטרה רלוונטיים לעסק אשר מייצר 80% מהכנסות לעסק
- למפות מתחרים לקבוצות אשר מעבירים מסרים שיווקיים דומים
- לחלק המתחרים אשר פונים לאותם לקהלי מטרה, להם הינכם פונים גם
- למפות את הטקטיקות ואסטרטגיות שיווקית ביחס להשגת קהלי מטרה רלוונטיים
יישום בידול על גבי גרף: תוך כדי יישום מחקר שיווקי על מתחרים ברשת ניתן לעלות את התחרות ביחס לשווקי מטרה על גרף כאשר בציר X יהיו ממוקמים המתחרים ובציר Y קהלי מטרה שונים. העיגולים עצמם אשר יהיו ממוקמים על הגרף הם המסרים אשר המשווקים מעבירים לקהלי מטרה שונים.
לאחר ביצוע פעולות אלו ומיפוי מתחרכים על גבי מפת תחרות (ראה שיטה להצגה ע"י גרף לעיל) או קובץ אקסל תוכלו לראות בבירור כי כל המתחרים שלכם מעבירים פחות או יותר את אותם המסרים. בנקודה זו עליכים להפעיל חשיבה קריאטיבית ולהתעמק בהתנהגות גולשים / לקוחות שלכם ודרכי החשיבה הפנימית (רצונות וכוונות) שלהם באת רכישת המוצר / השירות על מנת להעביר מסר שונה ממתחריכם במהותו ועדיין לפגוע בתכלית וכוונתו של הצרכן הפוטנציאלי.
ניתוח אסטרטגיה וטקטיקה שיווקית לגיוס לקוחות חדשים לעסק או מיתוג עסקי הינו אחד הנושאים העיקריים עליכם לשים דגש ברמת
אסטרטגיה שיווקית. לא די במסר בהעברת מסר שיווקי נכון לטובת בידול שיווקי של העסק שלכם, עליכם לייצר את הפעילויות השיווקיות ברמת קד"מ, מיתוג, מיצוב ופרסום כך שהעוצמה והמיקוד השיווקיים אשר ניבחרו לטובת בידול עסקי שיווקי בעצם יגיעו בפועל וישפיעו על קהלי המטרה שלכם לעלות לדרגה הבאה בכל רמת מודעות פרסומית קיימת בזמן נתון (מודעות / ידיעה / הכרה / התנסות / העדפה).
על המפרסם לחשוב לאוך כל דרך התקשורת של הלקוח עם החברה איך לקיים את המסר המשווק בצורה כזו שכל אינטראקציה שיווקית שלו עם העסק תתמוך בחיזוק המסר, בין עם מדובר בעיצוב חדר קבלת לקוחות בקליניקה או אולם תצוגה לרכישת רכבים. על כל הנפשות הפועלות בארגון ליצור סל שירותים וטקטיקת תקשורת מתאימים על מנת ליצור הד תקשורתי ארגוני מתואם להעברת המסר השיווקי.