כל עסק קטן, בינוני וגדול צריך להכניס לקוחות חדשים ולשמר את הקיימים. קיימים עסקים רבים שלא יוכלו להתקיים מבלי להזרים לקוחות חדשים למערך. על מנת להזרים דם חדש לעסק משווק צריך לדאוג לתזרים מידע קבוע של לקוחות חדשים פוטנציאליים לשירותי החברה. על מנת להפעיל מערך זה יש להשתמש במערכת איסוף, ניתוב וניתוח ערוצי
לידים המוזרים לעסק.
למערכת איסוף לידים שתי תפקידים מרכזיים בחברה: ניהול אנושי פנים ארגוני וניהול
קמפיין פרסום אפקטיבי. דוגמא לניהול ארגוני במחלקת מכירות של החברה יכול להיראות כך: מחלקת טלמיטינג מתאמת פגישות עם הלידים הניכנסים המועברים בלו"ז למנהל מכירות המעביר את פרטי הלידים להם תואמו פגישות לסוכני מכירות על פי מידת התאמה שלהם וקישוריהם.
התפקיד השני הוא לבחון את הכדאיות של קמפיין פרסום ברמה של כל ערוץ וערוץ במהלך מסע פרסומי מבחינת החזרי השקעה שנערוצים מייצרים לחברות. לדוגמא: בעסק יכולים להיות חמישה ערוצי שיווק לאיסוף לידים שונים: קמפיין אדוורדס -
פרסום ממומן לאיסוף לידים באמצעות דפי נחיתה, שני ערוצים אורגני דרך שני אתרי יעד שונים, קמפיין ממומן בפייסבוק וקמפיין טלפוני דרך מדיה מודפסת בעיתון.
לאחר מספר שבועות של ניתוח סטטיסטי
יועץ שיווקי שלכם יוכל להגיד איזה ערוץ שיווקי אתם צריכים לחזק ועל אילו אחרים לוותר כחלק מאופטימיזציית מסע פרסומי בחברה.