אחד ההחלטות החשובות ביותר ב
קניית לידים אשר יש על כל לקוח לחשב במסגרת הכדאיות הכלכלית אשר עומדת מאחורי רכישה היא האם לקנות לידים בלעדיים או לידים מחולקים?
ההבדל בין לידים בלעדיים ללידים מחולקים (
Multi lead) מתבסס על כמות העסקים אשר יקבלו את אותם פרטי הלקוח המועברים ע"י המפרסם באינטרנט או המשווק.
קיימת דעה רווחת אשר בדרך כלל מטעה את בעלי העסקים. הדעה טוענת כי לא משלתם לקנות לידם מחולקים אשר מגיעים גםלעסקים אחרים. כ
יועץ שיווקי אשר מתמחה במסחר בייצור לידים איכותיים עלי לציין שהדעה בדרך כלל אינה נכונה או יותר נכון אינה נכונה חלקית עקב מספר סיבות מוצגות להלן:
דיסוננס קוגניטיבי ברכישה: רוב מוחלט של הלקוחות עדיין יפנו למספר עסקים על מנת לפתור לעצמם את הדיסוננס הקוגניטיבי הנוצר ברכישת השירות או המוצר במידה ותרכשו את הליד במחיר גבוה כליד בלעדי.
מכירה רציונאלית: בתחומי שירות רציונאליים כגון שירותי מתן הלוואות, ליסינג, משכנתאות בהם למחיר המוצר או השירות קיימת חשיבות עקרונית ברכישת המוצר, לרמת בלעדיות ברכישת הלידים אין חשיבות גבוהה. כאשר הלקוח בוחר לקחת הלוואה הוא בדרך כלל יעדיף לקבל את הגוף הפיננסי אשר יספק לו את הכסף בתמורה לתקבולי עמלות הנמוכים ביותר במשק.
מכירה אמוציונאלית: בתחומי שירות בהם המכירה מאופיינת כאמוציונאלית לבלעדיות ברכישת הליד קיימת חשיבות גבוהה יותר כי הבידול עצמו נמצא בטיב השירות וביחס אשר הלקוח מקבל מהמשווק ושירות עצמו הוא אותו שירות ללא בידול משמעותי ביחס למתרים. דוגמאות לתחומי מכירה אמוציונאליים הם שירותי השמה לבתי אבות, תיווך וחלק מתחומי רפואה אסטטית כגון השרת שיער אשא בעצם מעניקים ללקוח את אותו הפתרון ע"י אנשי מקצוע שונים.
בידול שיווקי: ככל שתחום ההתמחות שלכם מבודל יותר ביחס למתחריכם מושכל יהיה לרכוש דווקא לידים מחולקים מכיוון שאתם לא באמת מתחרים על הנישה שלכם ורוכשים את הלידים במחיר נמוך משמעותית כלידים מחולקים.
רמת מקצועיות: ככל שהמקצועיות של ספק השירות בו טייב השירות נתפס כערך מוסף גבוה בידי הלקוחות הפוטנציאליים, המשווק יכול להיות אדיש יותר ברכישת לידים מחולקים רק במידה והוא סבור כי רמת המקצועיות שלו היא גבוה ביותר ביחס למתחריו בשוק.
אספו את כל הסיבות בעד ונגד רכישת
לידים איכותיים בלעדיים, מיפו את עצמכם ואת השירות אותו הינכם מספקים ביחס לפרמטרים המוזכרים לעיל ותשאלו שיקול נוסף האם כדאי לכם לרכוש לידים מחולקים במחיר זול יותר לליד או לקנות דווקא לידים בלעדיים.