פרסום סלולארי וכוחם של פלטפורמות מובייל מתחזק מיום. אנליסטים שיווקיים טוענים כי כמות גולשים המגיעים באמצעות מכשירי מובייל ישתוו לטראפיק המגיעים באמצעות גלישה דרך מכשירים סלולריים.
יזמים ועסקים רבים אשר פונים לבתי תוכנה המתמחים ב
פיתוח אפליקציות למובייל מתכננים את המוצרים החדשים שלהם כך שיוכלו למקסם את הרווחים העתידיים להגיע מהמוצרים שלהם. עבור עסקים זה פשוט יותר, מכיוון העסק עצמו מהווה מודל עסקי וגיוס לקוחות חדשים לחברה בעזרת
פיתוח תוכנה למובייל, עתידה להכניס רווחים לחברה.
במדינת ישראל פלטפורמות מובייל הפופולאריות ביותר לפיתוח תוכנה במובייל הם אייפון, אנדרואיד ודפדפנים. בין אם פיתחתם את האפליקציה שלכם בחברת
פיתוח אפליקציות לאייפון, בית תוכנה המתמחה ב
פיתוח אפליקציות לאנדרואיד או פיתוח אפליקציות דפדפנים ב HTML5 ההתייחסות למודלים העסקיים באפליקציות הינה זהה פרט לגישת יישום טכנולוגית שונה מכייון שפיתוח לאייפון, פיתוח לאנדרואיד ופיתוח HTML5 נבנה בפלטפורמות קוד שונות.
מודל רווח עסקי אכן יותר יעניין את היזמים שבינכם, אי לכך נתאר מספר מודלים עסקיים אפשריים, דרכם תוכלו להזרים הכנסות לאחר פיתוח ושיווק אפליקציה משלכם.
הטראפיק אשר מגיע דרך מובייל מתחלק לשני חלקים עיקריים. טראפיק המגיע ממנועי חיפוש באינטרנט: זהו בעצם אותו סוג של טראפיק אשר מגיע באמצעות שיווק ופרסום אתרים באינטרנט. במקרה זה אפליקציה היא בעצם אתר אינטרנט אשר מותאם לתצוגה במובייל. הסוג השני הוא טראפיק מגיע כתוצאה משימוש באפליקציות טבעיות. פיתוח אפליקציות טבעיות ושיווקם מוצלח מייצר טראפיק משתמשים טבעי באפליקציות.
פרסום סלולרי באמצעות מכירת שטחי פרסום: זה מודל רווח בסיסי ביותר אשר פעיל גם בשיווק אתרים באינטרנט. ככל שיש לכם יותר גולשים באפליקציה שלך כך גובר הסיכוי כי גולשים רלוונטיים לתחום הפעילות השיווקית של המוצר יקליקו על מודעה רלוונטית עבור טראפיק גולשים לשירותים ו/או מוצרים תחליפיים, משלימים או קונספטואליים מתבקשים. במקרים של שימוש במודל מכירת שטחי פרסום סלולריים, חברת פיתוח אפליקציה שלך יכולה להטמיע במוצר שלכם מערכת באנרים פנימית חכמה או קוד פשוט אשר ישדר באנרים דרך פלטפורמות פרסום ממומן הקיימות בשוק. דוגמא באמצעות תכנית שותפים אדסנס של גוגל. כיום ניתן לשדר פרסום באנרים או מודעות תוכן בהקמת קמפיין אדוורדס עבור מובייל ואינטרנט גם יחד.
מודל רווח על בסיס יצירת לידים: בדומה לשיווק דרך אתרי אינטרנט אפליקציות הינם כלי קלאסי ליצירת לידים רלוונטיים לרכישת שירותים שונים על בסיס פרסום השוואתי כאשר לקוחות קצה משאירים את פרטי יצירת הקשר עימם על מנת לקבל מכרז הצעות בתחום מסוים. דוגמא פתרונות ליסינג או הלוואה לעסק, משכנתא או כל תחום פעילות אחר.
מודל רווח המתבסס על סליקה באשראי: מודל רווח זה הוא השני הנפוץ ביותר בפרסום בסלולר. בדומה לסליקה דרך אתרי אינטרנט ניתן לסלוק גם כרטיסי אשראי בסלולר. משתמשים במודל רווח זה בעיקר בחנויות וירטואליות בסלולר. כמו כן בדומה לסליקה בחנויות וירטואליות ב
WEB רצוי שסליקה דרך חנויות וירטואליות בסלולר תאפשר גם שימוש בארנקים אלקטרוניים כגון פייפל או סג'פיי כטלות משוק קהלי המשתמשים. דוגמא בארה"ב משתמשים בארנק אלקטרוני
Paypal ובשוק מדינות מזרח אירופה זה
Cgpay.
רכישת תמלוגים וירטואליים: מודל רווח זה נהוג להפעיל במשחקים בהם המשתמשים יכולים רכוש לעצמם בונוסים המאפשרים להם לקבל יתרונות מסוימים במשחק. סליקה של תמלוגים אלה מתבצעת באמצעות פרווידרים של שירותי סמס או התקשרויות טלפוניות על מנת שלא להכביד על משתמשי קצה בהשארת פרטי אשראי. פרווידם עצמם מתחלקים ברווחים עם חברות סלולאר ובעלי אפליקציות. בעלי אפליקציות עצמם מקבלים בין 50% ל 70%.
מודלי רווח מבוססי תיווך: הרווחים מאפליקציה יכולים להגיע בדרכים עקיפות דרך מודלים של תווך בין מציע לניצע לדוגמא. על בסיס קישור בין לקוח קצה למפרסם או הבאת לקוח ישירות לעסק מפרסם. שיטה זו מתאימה לאינדקסים של עסקים מבוססי מיקום או לוחות מודעות סלולאריים. זהו מודל רווח אפקטיבי במוצרים בהם למשווק יש דרך לבצע מעקב ובקרה מתאימים לביצוע עסקאות בפועל.