תקציר תוכנית שיווקית באינטרנט
תכנית שיווקית צריכה לכלול העברת מסרים קצרים אשר מחזקים את המסר השיווקי העסקי אשר החברה רוצה להעביר לצרכן. על המסר להיות קצר, מבודל וברור על מנת לתרגם אותו לצורך מוחלט של הלקוח בעסק.
התכנית השיווקית להחדרת נוכחות והזרמת לקוחות באינטרנט:
שלב א (הקמה): מחקר ראשוני, הקמה של אתרים, קמפיין ממומן בגוגל ופייסבוק, סרטוני וידאו ביוטיוב, דפי נחיתה לאינטרנט וסלולר והטמעתם לממשק יחיד, דפי עסק ופרופילים בפורומים מקצועיים בתחום.
שלב ב (קידום עסקי וניהול קמפיינים): קידום תוכן אורגני וסרטוני וידאו לנוכחות ברשתות חברתיות ומקצועיות, הקמה וייעול קמפיינים רצים באינטרנט.
שלב ג (תחזוקה, ייעול, ניפוי ובקרה): הזרמת פניות לעסק וייעול מתמיד של המרות של לקוחות תוך כדי התחשבות בניהול ערך עלות תועלת לכל ערוץ שיווקי נפרד.
הקמת פלטפורמות לקידום תוכן אורגני: פתוח כ 10 עד 15 אתרים כאשר האתרים יהיו מסודרים לפי התמחויות. אתר אחד יהווה אתר הרשמי של החברה כשלושה אתרים נוספים ישמשו לאתרי לוויין ושאר האתרים יפותחו למטרת תמיכה בלבד. על כל האתרים להיות מסודרים בקלאסים (כתובות IP) שונים בשרתים. בנוסף על הלקוח להקים.
הפקת וידאו: יש להכין בין 10 ל 20 סרטונים קצרים וסרטון תדמית כללי אשר מחולק לתתי נושאים אשר עונים על מילות חיפוש ממוקדות צורך בהם הגולשים יתעניינו. כל הסרטונים יועלו לפלייליסט של הלקוח כאשר עם הזמן יתווספו בפלייליסט סרטונים חדשים.
הפקת קמפיין ממומן וייעולו: יש להפיק קמפיין ממומן שיורכב ממספר דפי נחיתה שונים אשר מעבירים את המסר בצורה ממוקדת להזרמת לידים איכותיים לעסק. על המפרסם תמיד לבדוק את נתוני המרות של הלקוחות על מנת לבחון כדאיות בהזרמת הלידים. בהקמת קמפיינים ממומנים יש להתייחס לציוני איכות של כלל הקמפיינים הקיימים ברמת המרה והתאמה. (Performance / Compliance)
הזרמת לידים מספקי לידים: עבודה ישירה מול ספקי הלידים בתחום לצורך הזרמת עבודה מיידית לעסק וביטול אחוזי אבטלה סמויה במערך החברה.
הזמה ועידכון שותף של תוכן: התכנים באתרים יתחלקו לרמות תוכן שונות: רמת קופירייטינג, רמת תוכן מקצועי, תוכן שווקי וקידומי. כל אחד מהאתרים צריך לקבל 10 תכנים לפחות בהקמה עם קצב גובר של תכנים חדשים המתעדכנים בכל אתר. אתרי לוויין צריכים לקבל כ 15 תכנים בהקמה וקצב עדכון שוטף של כ 10 תכנים כל חודש. אתרי תמיכה יתחילו מ 7 תכנים בהקמה עם קצב עדכון של 5 תכנים בחודש.
קידום אורגני: אופטימיזציה שותפת של תוכן, פנימי, עדכון דפי עסק חברתיים, בניית קישורים, השגת קישורים מתוכן מקודם רלוונטי בתחום, קידום סרטונים ביו טיוב.
קידום ברשתות חברתיות: הזנת תוכן עדכני, מעניין וויראלי במדיה חברתית וקישורה לאתר ראשי רלוונטי אשר מהווה למשפך של כלל זרימת גולשים המוזרים לאתר.
דוגמא לתקציר הקמת מערך שיווקי באינטרנט:
-
אנליזה: מחקר ראשוני, ניתוח מגמות והכנת תמהיל תוכן ומסרים ליצירת הד תקשורתי
-
מנועי חיפוש: הקמה בין 10 ל 15 אתרים (אתר ראשי, כ 3 אתרי לווין, 10 אתרי תמיכה)
-
יוטיוב: הפקה של בין 10 ל 20 סרטוני וידאו אינפורמטיביים קצרים ויצירת פלייליסט
-
רשתות חברתיות: הקמה של דפי עסק ברשתות סוציאליות לרבות בפייסבוק וגוגל + וטוויטר
-
פרסום ממומן / קריאטיב: הקמה של דפי נחיתה לשירותי ליבה של החברה
-
פורומים: פתיחת פרופילים בפורומים מקצועיים (כ 10 פורומים נבחרים)
-
קואורדינציה: חיבור כלל ערוצי תקשורת לממשק (משפך) יחיד לניקוז הפניות, ניהולם בקרתם
-
הכנת תוכן הקמה: כ 5 תכנים לכל אתר תמיכה, ו כ 10 תכנים לכל אתר לווין בהקמה
דוגמא לקידום עסקי, ניהול ועדכון שוטף של התוכנית השיווקית:
-
אופטימיזציה שוטפת של האתרים, קידום רשת התוכן במנועי חיפוש + יו טיוב
-
הכנה ועדכון תוכן של 30 עד 50 מאמרים חדשים (80% פנימי / 20% הפצה ברשת)
-
עדכון חדשות על החברה והשתתפות בדיונים מקצועיים בפורומים
-
עדכון כלל ערוצי מדיה חברתיים והגדלת כמות חברים בפרופיל
-
ניתוח שבועי וחודשי של המרות (Performance) ויעילות הקמפיין הממומן
-
הכנה ומשלוח מייל תפוצה חודשי ליצירת על פי רשומות מסופקות מחברה
-
השגת כתבות מעניינות וחיזור מסרים ע"י הד תקשורתי עיתונאי
פיתוח מוצר: (אופציונאלי)
-
במהלך ההפצה ניתן יהיה לשלב מוצר סלולארי אשר יתממשק לתוכנה קיימת בחברה וישדר את נתוני מידע רלוונטיים לשירותי החברה כחלק ממתן שירות של הפירמה.
-