בניית אסטרטגיה שיווקית מתבססת על
הכנת תוכנית שיווקית המלווה בתוכנית עסקית התומכת בחוזקות, חולשות, הזדמנויות ואיומים של היחידה העסקית המשווקת (ראו מודל SWOT). פרסום באינטרנט הכולל
תכנון, רכש ובקרת מדיה וניהול מערך מכירות יעיל לגיוס לקוחות חדשים ושדרוג ללקוחות קיימים בחברה.
תכנון ובניית אסטרטגיה שיווקית
במהלך תכנון אסטרטגיה שיווקית יש להתייחס לסוגיות כגון: איך למצוא הזדמנויות עסקיות אטרקטיביות, כיצד לתרגם תהליך מכירות למקסום המרות בחברה, איך להכין תוכנית ותמהיל פרסום אפקטיביים הנגזרים מתכנון ורכש
שטחי פרסום רלוונטיים.
אסטרטגיה שיווקית כוללת את הגישה השיווקית ברמת המאקרו ביניהם נכללות העמקה של המוצר, פיתוח שירותים / מוצרים חדשים, פיתוח שווקים חדשים והגוונה. כל האסטרטגיות מתאימות למצב סטאטוס קבו ומיפוי החברה ביחס לתחרות של השוק.
ראו מודל בוסטון להמחשה מלאה.
בנוסף במהלך הכנה של תוכנית אסטרטגיה שיווקית יש לפלח הלקוחות על בסיס פרמטרים / תכונות גיאוגרפיות דמוגרפיות וסוציוגרפיות, להתייחס להזדמנויות צריכה ביחס לגורמי השפעה חיצוניים בשוק, לגבש הצעות ערך עבור לקוחות המטרה ולקבוע מחיר המחרה ביחס לעקומת ביקוש / היצע, למצב ולמתג את הארגון ברמת המוצר או השירות ולגבש תוכנית תקשורת ארגונית יעילה.
ייעוץ שיווקי אסטרטגי
במסגרת תהליך
ייעוץ שיווקי אסטרטגי על העסק לקבוע קווים כלליים של ליישום אסטרטגיה שיווקית בעסק. שלד של התוכנית השיווקית יתמך ע"י טקטיקות ארגון ושיטות עבודה מסודרים כנגזרת מתהליך ייעוץ ארגוני ותקשורתי להשגת מחוייבות של כלל החברה במהלך ההטמעה.
בחירת ממשרד
יחסי ציבור באינטרנט, הכנת תוכנית שיווקית טקטית, פרסום דיגיטלי ברשת וניסוח המסר השיווקי מהווים Action Items של המחלקה המיישמת את התוכנית השיווקית. תכנון קומוניקט - הודעה לעיתונות שיגרום לכל כתב לפרסם אותה כך שקמפיין היח"צ של השירות / המוצר המשווק יגיע רחוק ככל הניתן חיוני לפצת ההד התקשורתי ברשת וניפוח החשיפה של העסק לשוק.
המדיה הדיגיטלת הופכת עם השנים לערוץ שיווק האפקטיבי והחזק ביותר ביחס ל
עלויות פרסום מול התועלות המתקבלות ממנו, לכן חשיפה בפני מאות אלפי לקוחות ממוקדי צורך באמצעות פרסום דיגיטלי מהווה נדבח מרכזי ואקוטי בהצלחת העברת המסר השיווקי ונקיטת עמדה צרכנית ע"י קהלי מטרה של הארגון.