לידים באינטרנט יכולים להגיע ממקורות שונים מדיות אינטרקטיביות שונות ביניהם מנועי חיפוש, רשתות תוכן, רשתות חבריות אתרים נישתיים ופורומים. המטרה של מפרסם ליצור לידים איכותיים ככל הניתן ובכמות מספיק גדולה על מנת לתחזק את מערך המכירות של החברה.
תהליך יצירת לידים באינטרנט דורש מימנות גבוהה בתכנון ורכש מדיה, בקרת שטחי פרסום, ניהול, טיוב וניתוב מידע שיווקי פנים ארגוני בארגון. מומלץ מאוד שתהליך גיוס לקוחות בעקבות הזרמת לידים לבית העסק יהיה מפוקח ע"י יועץ שיווקי עסקי בחברה.
מחירי לידים יכולים להשתנות ביחס לרמת איכות ליד הנקבעים ע"י פילוח של הלידים לפי צרכים ממוקדים המתאימים לפעילות העסק המשפיעים בסופו של דבר על יחסי סגירה. רצוי לערוך השוואת מחירים ולהתנסות עם מספר חברות העוסקות במסחר לידים באינטרנט.
יצרני לידים במדיה אינטראקטיבית פועלים במספר שיטות. ניתן להשתמש בטקטיקות וכלים שונים ליצירת לידים באינטרנט בעולם בפרסום דיגיטלי כגון: שימוש בקמפיינים ממומנים בפייסבוק וגוגל, קידום אורגני של אתרים במנועי חיפוש (גוגל), שיווק איכותי חברתי ברשתות חברתיות ויצירת הד תקשורתי דרך פורומים וקידום סרטונים ויראליים / תדמיתיים ביוטיוב.
המשותף לכל שיטות ייצור לידים באינטרנט הוא אופטימיזציה של המרות ביחס לגודל טראפיק - כמות גולשים העוברים דרך שטחי פרסום. במילים אחרות ניתן לקרוא לזה החזרי עלות תועלת המגיעים משטח פרסום. את הטראפיק ניתו לרכוש בכסף ע"י תשלום עבור הקלקות - דוגמא קמפיין אדוורדס, לשכור שטחי פרסום, להשתמש ברשימות תפוצה, או רשימות של פרטים קרים.
.png)
ניתן למקד את הקמפיינים הפרסומיים לפלטפורמות שונות כגון מובייל או מחשבים ניידים ושולחניים ואף למקד את הפעילות לפי תחומים נישתיים ו/או פילוחים גאוגרפיים, דמוגרפיים ובמקרים מסויימים אף התנהגותיים / פסיכוגראפיים.
ניתן לייצר לידים לא רק דרך אינטנרט אלא גם דרך מדיות פרסום אחרות כגון רדיו וטלוויזיה אך במאמר זה נתייחס רק ליצירת לידים באינטרנט ומובייל בלבד. להלן כל השיטות מוצגות בפניכם המחולקים על בסיס תפיסתי ע"י צרכנים פוטנציאליים:
פניה יזומה של הגולש: השיטה הראשונה והאיכותית ביותר ליצירת
לידים איכותיים באינטרנט היא שיטת משיכה כאשר הגולש מגיע בעקבות חיפוש מידע ממנוע חיפוש, אתר אינטרנט כלשהו או דף נחיתה אשר מפורסם במדיה (גוגל / פייסבוק / יוטיוב / רשתות תוכן).
שיטת משיכה של לידים מכל שיטות
פרסום באינטרנט נחשבת לשיטה המייצרת את הלידים האיכותיים ביותר מכיוון שהגולש הוא זה שיוזם את הפניה וכל מה שנשאר למפרסם הוא לגרום לאותו הצרכן לרכוש את שירותיו. שיטה זו כוללת פרסום באנרים המאופיינת ביחסי הקלקות והמרות נמוך יחסית ביחס להטמעת טפסיי יצירת קשר ישירים בעמודי נחיתה.
יצירת לידים באינטרנט באמצעות דיוור אלקטרוני: שיטה זו מייצרת לידים דרך דיוור באמצעות משלוח דוא"ל לרשימות תפוצה המכיל מסרים שיווקיים. רשימות תפוצה אלו נאספים ע"י גולשים המשאירים את פרטיהם על מנת לקבל אינפורמציה ממוקדת בתחומי העניין המתבקשים. השיטה הזו נחשבת לפולשנית יותר משיטת המשיכה הקלאסית אך יש בה גם האלמנטים של פניה ייזומה של הגולש.
יצירת לידים באינטרנט המגיעים מפופאפים / חלונות קופצים: לשיטה זו גם קוראים פרסום מתפרץ והוא מייצר לידים פחות איכותיים יחסית לשיטות המשיכה מכיוון שבשיטה זו המפרסם מכביד פסיכולוגית על הצרכן להשאיר את פרטיו למרות שהוא לא תמיד מעוניין בכך.
יצירת לידים באמצעות שיטת דחיפה ע"י מוקדים טלפוניים: בשיטה זו המפרסם מייצר לידים באמצעות שיחות קרות אשר מבוצעות ע"י טלפניות המתקשרות לכתובות טלפון הניתנים להם ע"י ההנהלה. שיטה זו יכולה לייצר לידים איכותיים, יחד עם זאת השיטה נתפסת בעיני הצרכן כטורדנית ביותר ובדרך כלל יקרה יותר למפרסם עקב העמסת עליוות הון אנושי חיצוני אשר מייצר אותם עבור המפרסם
הינכם מוזמנים ליצור איתנו קשר על מנת לבחון את האלטרנטיבות ליצירת לידים ממוקדי צורך עבור חברתכם ולהתעדכן במחירי לידים באינטרנט לתחום בו אתם עוסקים.