פרסום לפי לידים או הרצת קמפיין פרסום שיווקי לפי לידים, הינו אחד האמצעים המרכזיים, בהן נוקטות חברות במטרה להגדיל את הכנסות העסק בטווחי זמן קצרים.
המטרה של המשווק באמצעות גיוס לקוחות מקמפיין שיווקי דיגיטלי הינה להשיג שני יעדים בסיסיים והם: גיוס תנועת גולשים איכותית רבה ככל הניתן - הכוונה לתנועת גולשים סביב המידע המשווק - Traffic תוך יצירת יחסי המרה גבוהים מהתנועה - Conversion = לתרגם את הגולש הפשוט ללקוח מתעניין בשירות. ברגע שהמשווק מצליח להשיג תוצאות טובות בשני רבדים אלו הוא גם יצליח להשיג עלות גיוס אטרקטיבית לליד.
קמפיין לידים כשיטת "שיווק בהשרעה":
לפי גורדין, המסרים המועברים באמצעות המדיה החדשה הינם חלק מתפיסת "שיווק בהשרעה" לעומת השיווק הקלאסי "שווק בהפרעה".
במקרה ראשון מובא המסר השיווקי לידיעת הלקוח לאחר שהובהר למשווק כי הצרכן מעוניין בשירות משווק. דוגמא קלאסית לשיטת "שיווק בהשרעה" יהיה קמפיין לידים דיגיטלי אשר יופק וינוהל בדרך כלל ע"י משרד פרסום או חברת ייעוץ חיצונית במטרה לגייס לקוחות איכותיים חדשים בזמן אמת לעסק, להרחיב מועדון לקוחות או להגדיל את מספר הנרשמים דרך ניוזלטר של האתר.
להבדיל מכך, מסר שמגיע לצרכן מבלי לשאול את רשותו של הצרכן (דוגמא: כל פרסומת בטלוויזה, או חלונות פופ-אפ קופצים במסכי מחשב - "פרסום מתפרץ") יסווג כ"שיווק בהפרעה". בעשור אחרון, עקב שימוש נפוץ יותר של שיטות "שיווק בהשראה" צרכנים נוטים לחסום את עצמם בפני שיווק מסוג זה ובמקרים מסויימים אפילו לייצר אנטגוניזם כלפי המוצר המפורסם.
הפעלת קמפיין לידים אפקטיבי יצריך:
-
א) - הכנה, עיצוב והעלאת חומרים עיצוביים (באנרים) להזרמת גולשים לעמודי נחיתה
-
ב) - הפקה וניהול של קמפיין פרסום ממומן במנועי חיפוש, רשת התוכן, פייסבוק ויוטיוב
-
ג) - שימוש בפלטפורמות שיווק דרך סלולר גם דרך מנועי חיפוש ואפליקציות עצמם
-
ד) - ניצול חכם של פלטפורמות חברתיות ממוקדת קהלי יעד רלוונטיים לקמפיין מופק
-
ה) - שיתופי פעולה עם אתרים אחרים מתחרים או משלימים אשר יפנו גולשים אליך
-
ו) - שימוש באמצעי שיווק קלאסיים Direct Traffic כגון כרטיסי ביקור, מיתוג עסקי, מיצוב....
-
ז) - שימוש בטכנולוגיה מתאימה לניהול לידים ומדידת אפקטיביות של הפרסום
-
ח) - תחזוקה, תפעול וניהול מערך מכירות אפקטיבי בעסק
-
ט) - הכנת חומרים שיווקים למיתוג נכון והעברת מסר שיווקי עינייני חד וקולע בקמפיין
בקרת יעילותו של קמפיין לידים:
קמפיין לידים אפקטיבי יתחלק למספר רב של ערוצים שיווקיים נפרדים אשר יוזרמו למערכת ניקוז פניות "מעין משפך מידע מרכזי" אשר מתממשק באמצעות שלוחות טלפוניות או טפסי יצירת קשר דרכם גולשים יזינו את הפרטים הנחוצים למפרסם.
תפעול,ניהול ובקרה של קמפיין לידים דורש תשומת לב במספר מישורים חשובים בהם על המפרסם להתייחס לאומדני אטרקטיביות של המסר המועבר לגולשים ביחס לשטחי פרסום מוצעים אליו נחשפים הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. על תהליך גיוס לקוחות חדשים לעסק באמצעות הרצת קמפיין לידים להיות מתופעל ע"י מערכת ניהול בקרה לאפקטיביות פרסום לצורך ניהול הלידים המוזרמים לבית העסק.
על כל ערוץ שיווקי בקמפיין פרסום לעמוד במבחן התוצאה של בדיקת עלות תועלת לחברה בו ניקבע מחיר לליד בפועל. ערוצים להזרמת מידע שיווקי יכולים לתפקד בתור אתרי תוכן במנועי חיפוש או שטחי פרסום בעיתון דרכו אנשים יכולים להזין מידע חיוני לעסק באמצעות מילוי טפסי יצירת קשר (CPL) או באמצעות התקשרות טלפונית.
אופטימיזציה של קמפיין לידים:
אופטימיזציה פנימית בקמפיין ביחס לתוצאות הערוצים הנחוצה להוזלת עלויות הפרסום ולשיפור איכות הלידים המוזרמים משטחי פרסום מדידים. סינון אנושי של לידים מומלץ טרם הזרמתם לאנשי מכירות במיוחד כאשר החברה עוסקת בפעילויות נשתיתיות אשר דורשים התמקצעות גבוה בטיפול בלקוחות.
מכירות, מכירות ועוד פעם מכירות: ניהול קמפיין לידים אפקטיבי מתחלק לשני חלקים (חוץ ארגוני ופנים ארגוני). גיוס לידים חוץ ארגוני יטופל ע"י יועץ שיווקי דיגיטלי מקצועי או חברת פרסום אותה תשכירו לשם הפקה וניהול הקמפיין. השאלה מה קורה אחר כך עם הליד המוזרם לעסק? זה כבר באחריות בית העסק עצמו. ברובד פנים אגוני חברת פרסום שלכם סביר להניח שלא תעסוק. על מנת להתנהל יעיל ולהפוך את הלידים המוזרמים לפירמה ללקוחות אקטיביים בעסק עליכם להשקיע את מירב המאמצים הנדרשים בתחזוקה, ניהול ותפעול של אנשי מכירות בחברה.
על קמפיין לידים להיות מתוחזק ע"י הון אנושי איכותי. ייעוץ לתהליך מכירה בחברה יסופק בנפרד למעוניינים לעבוד על בסיס גיוס לידים כחלק מהטמעת שיטת גיוס וניהול תיקי לקוחות בחברה.
צרו איתנו קשר להפקה וניהול של קמפיין לידים חכם!