הפקת דפי נחיתה בקמפיין שיווקי דיגיטלי
בכתבה זו נתאר דרכים המשפיעים על התנהגות פסיכולוגית של הגולשים לטובת גדילה בהמרות מדפי הנחיתה שבאתרכם.
הצלחתכם של דפי הנחיתה אינה תלויה ברמת העיצוב ("קריאטיב") של הדף אלא בעיקר במסר שיווקי ומידת השפעתו הפסיכולוגית על הגולשים שלכם.
המפתח הראשי להבנה של הצלחת היסק ללא ספק טמון בהבנת פסיכולוגיה צרכנית. אין צורך ממשי להפעיל מניפולציות מיותרות על הלקוחות שלכם אלא פשוט לתת להם את מה שהם מחפשים וצריכים כבר החל מהכנת דף הנחיתה שלכם בקמפיין לידים שיווקי לעסק שלכם. המוחות שלנו הם אלו שמחליטים מה לרכוש לכן אם תדעו את התפקוד ודרך בו המוח של הצרכן חושב לך יהיה את הכוח להשפיע על החלטותיו הצרכניות.
תאוריית התנהגות אנושית בסיסית נגזרת מהפעלת אמצעים וביצוע פעולות לטובת קבלת הנעה גם במידה וקיים סבל בפעולה הנדרשת לביצוע לשם קבלת הנעה עתידית בין עם מדובר בכבאי שרץ אל תוך בניין בואר בשביל להציל חיי אנוש או רץ מרטון למרחקים של מאות קילומטרים על מנת לזכות אחר כך בפיסת תהילה.
התקרב ללקוח ככל הניתן: על המשווק להתקרב ככל הניתן לצרכן פוטנציאלי שלו לפני בקשת התשלום. על מנת לעשות כך יש להפעיל את האסוציאציה של הנעה שהם יקבלו לאחר רכישת המוצר או השירות המתבקש.
על מנת להפעיל את הטריגר של התשלום עלי לקבל את החופש המגיע לי ללא תשלום ראשוני. זו יכולה להיות פגישת ייעוץ ללא התחייבות לתשלום או מפגש קבוצתי ראשוני שמסביר על ההנעה שיקבל הצרכן מרכישת המוצר.
חדשנות: כולנו אוהבים חדשנות. נוירולוגיה הוכיחה כי חשיפה לדברים חדשים מפרישה במוחות שלנו חומר שניקרה "דופמין" האחראי לקבלת התענוג. למה אתם חושבים שמותגים חזקים בעולם מוציאים מוצרים חדשים בעלי גרסאות חדשות כל כמה חודשים? דף הנחיתה שלכם צריך להעביר מסר של חדשנות.
במידה ואתם מעוניינים שהלקוחות שלכם ירכשו מכם – תערכו הצעות חדשות על בסיס הישנות והמוכרות לכולנו ותציגו אותם כמוצרים / שירותים חדשניים בחברתכם שעף אחד לא נותן ממתחריכם חוץ מכם.
תסבירו למה: המוחות הרציונאליים שלנו תמיד יחפשו תשובות לשאלות נשאלות לכן כמשווקים עליכם לספק את התשובות הנ"ל לקהל לקוחותיכם. סוף שבוע מדהים בדף הנחיתה צריך להסביר בדיוק מה תקבלו מהטיול במידה ותצאו אליו. אז תסבירו למה כבר בדף הנחיתה שלכם.
ספרו סיפור: אנו נחשבים ליצורים אמוציונאליים אי לכך סיפור רלוונטי לחיזוק האג'נדה תמיד ישחק לטובתכם. הקרה שלנו ברמה של 95% פועלת על בסיס התת מודע האמוציונאלי שלנו. אם ברצונכם להפיק דף נחיתה ארוך כדאי מאוד לכלול בו עדויות וסיפור אשר יספק לגולשים שלכם השראה לנקיטת עמדה כלפי הצעתכם.
תפשטו את ההצעה שלכם ככל הניתן: אנשים בנויים באופן כזה שתמיד יחפשו מתוך מבחר האפשרויות של הבחירה אשר לרשותנו את הפתרון הפשוט ביותר שיצריך את ההשקעה הנמוכה ביותר להשגת מטרותינו. בדפי הנחיתה שלכם רצוי להשתמש במילים אשר מפשטות את התהליך כגון: מהר, פשוט, קל וכ"ד.
תיצרו לכם אויב משותף: אנו מייצרים את האויבים המשותפים על מנת להתאחד עם קבוצות של אנשים אשר תומכים בדעותינו. זה עוזר לנו לקבל תשובה למה רוע מתרחש בעולם. על תשכחו כי אנו יצורים שמחפשים משמעות, לכן אנו מתאחדים נגד אויבים שלנו על מנת להפוך את העולם לטענתנו למקום הגיוני יותר לחיות בו.
תייצרו סקרנות אצל הגולשים: התוצאה של יצירת סקרנות הינה גילוי עניין קרב הגולשים שלכם לסוגיה בה אתם דנים תיצור פעולה מצד הגולשים לפתיחת האי מייל שלכם או ירשמו תוכן מקדם לאתרכם .... סקרנות ללא ספק מהווה אמצעי חשוב בהצלחתו של דף הנחיתה.
תייצרו ציפייה: ציפייה הינה אחד השלבים להרגשת אושר תוך כדי רצון אז שיקרה משהו. משווקים רבים מייצרים את הציפייה בעיני הצרכנים לרכישת מוצרים טרם הושקו על מנת לייצר באז ויראלי ונהירה לרכישת המוצר המתבקש בזמן השקתו.
תראו הוכחה אנושית: קל יותר להשיג תוצאות כאשר עדים בעלי זהות קרובה (דת, גיל, מין, מוצא ....) מקבלים עדות ממשית לכדאיות רכישה של המוצר
תראו השוואה למוצרים / שירותים דומים: אנשים בדרך כלל בוחרים את המותרים ומדמיינים את עלותם במונחים אבסולוטיים. אין לנו מדדים אישיים אשר אומרים לנו כמה מוצא כזה או אחר עולה, יחד עם זאת אנו בהחלט יכולים להרגיש ולמדוד את היתרונות והחסרות של שיור אחד על פני השני.
תנו ללקוחות שלכם להרגיש חשובים: בבני אנוש כולנו רוצים להרגיש חשובים בכיוון שאנו יצורים חברתיים חשובה לנו הדעה של סובבים אותנו לגבינו. ישנם דרכים רבות לתת ללקוחות שלנו הרגשה להרגיש חשובים אך יותר מכל זה תלוי בשירות אותו אנו מספקים ללקוחותינו. המסר לחשיבות הלקוח בעיני המשווק צריך להיות מועבר כבר בשלב הפקת דף נחיתה.
תייצרו קהילה: אנו צריכים להשתייך לקהילה מסוימת בעלת דעה או עניין משותפים על מנת להרגיש שייכות וחיבור עם אנשים אחרים והסביבה ככלל. זה לא נותן לנו רק תחושה של הגנה ונוחות זה נותן לנו את ההשראה לקחת חלק בעניין שהקהילה שלה אנו שייכים צורכת. דף נחיצה שלכם יכול להכיל קישור לקהילה דיגיטלית כזו בדף הפייסבוק או גוגל פלוס שלכם לדוגמה.
תייצרו ניגודיות / התנגדות בכמות מועטה: יותר מידי התנגדות אינה טובה לקידום מכירות אך ניגודיות ברמה נמוכה יכולה לייצר עניין ודיון אשר סביר להניח יהיו חיוניים לקד"מ של מוצר שלכם.
ניתן ליישם מאמר זה במיוחד בניהול קמפיין פרסום או מיתוג ליצירת לידים איכותיים לעסק שלכם או חיזוקם של המודעות הגולשים כלפי מותג כזה או אחר. אנו בחברת Destination נשמח לתת לכם פתרון מפתח מלא להפקת קמפיין שיווקי פרסומי לעסק שלכם.