פרסום בסמס או דרך דוא"ל - מיילים
אחת השיטות הנפוצות ביותר לצירת לידים באמצעות פרסום באינטרנט ו/או סלולר הינה שיטת יצירת לידים באמצעות משלוח דוא"ל למועדון לקוחות או הפצת מבצעים באמצעות סמס / SMS דרך מכשירים סלולריים.
כדאי או לא כדאי? למרות שכיחות השימוש בשיטת שיווק זו - שיווק ישיר באמצעות דוא"ל ו/או SMS נחשבת לשיטת שיווק בדחיפה (PUSH - שיווק בהפרעה) ומוערכת לשיטת יצירת לידים איכותית פחות משיטות שיווק במשיכה (PULL - שיווק בהשראה) בה הלקוחות מאתרים את העסק בזמן אמת ופונים למפרסם באופן יזום, יחד עם זאת במקרים מסויימים השיטה מוכיחה את עצמה כיעילה במיוחד עבור תחומי פעילות בהם לקוחות קצה אשר מקבלים את ההודעה כבר מכירים וסומכים על המפרסם / משווק בכוח המיתוג ו/או מועדון לקוחות מוכר. (דוגמא: יחצנות / חברי מועדון אקסקלוסיבי / מבצעים שונים ברשתות מוכרות)
במידה ולא מדובר במועדון לקוחות קיים או חברה ממותגת אשר מעוניינת למשוך לקוחות חדשים לחברתה שיטה זו אפקטיבית גם במקרים שבהם המפרסם מעוניין לפנות לקהל יעד רחב (התאמה נרחבת) לאירועי מופע מקריים בהם קיימת סבירות גבוהה שלקוחות פוטנציאליים רבים ישמחו לקבל הצעת מחיר מהמפרסם בזכות מבצע אטרקטיבי או במקריות בהתאמה לצרכי הלקוח. (דוגמא: מחזור משכנתא בתנאים טובים יותר עבור משפחות אשר לקחו משכנתאות בעבר - כמחצית מכלל האוכלוסייה).
שיטת שיווק תורדנית: שיטת שיווק זו יכולה להתפרש ע"י קבוצת לקוחות רחבה כתורדנית במידע והמשווק אינו מבצע את פעולת השיווק בצורה נכונה או לפי הוראות חוק הספאם. להבדיל צורת שיווק זו יכולה להיות יעילה במיוחד לאנשים אשר התעניינו בעבר בתחום זה או תחום דומה וקיימת סבירות גבוהה שטרם קיבלו מענה מקצועי בנדון.
שיטת שיווק בסמס נחשבת לפעילות יקרה יותר עבור המפרסם מאשר שיוטת שיווק במיילים מכיוון שעל המשווק יש את עלויות הסמסים אשר יש לשלם לספק הסמסים איתו הוא עובד, יחד עם זאת שיווק באמצעות SMS מביאה למפרסמים יחסי המרה גבוהים יותר מכיוון שאחוזי הפתיחה של הסמססים מגיעים ללמעלה מ 90% ביחס למיילים שנמחקים לרוב טרם הלקוחות עברו בכלל על ההצעה.
לסיכום: יש לבחון את הפעילות העסקית טרם קביעת עמדה שיווקית לגבי החלטה לפרסם את העסק בשיטה זו. בדרך כלל השיטה תיפסל ע"י משווקי לידים איכותיים.
ראה גם: משרד פרסום באינטרנט | פרסום בסלולר | קניית לידים לעסקים