לידים (Leads)
לידים - הינו אחד המושגים העיקריים בפרסום מבוסס תוצאות באינטרנט המהווה תגובה להצעה של המפרסם, אשר מכיל פרטי מידע של מתקשר אשר יצר קשר. לידים באינטרנט מכילים שדות נתונים אותם דורש המפרסם - מקבל הליד על מנת להגדיל את המידע הראשוני אשר הוא מעוניין לקבל מהרשת. הגדלה של מספר שדות בטופס יצירת קשר מגדיל את איכות הליד מצד אחד ומפחות את כמות הלידים אשר ייצרו אותם שטחי פרסום ובדרך כלל מייקר את מחירי הליד מקמפיין אינטרנטי.
CPL / CPQL - Cost Per Lead / Cost Per Qualified Lead
המפרסם יכול לשלם פר לידים גולמיים או לפי קניית לידים איכותיים אשר עברו בדיקות איכות ועונים על דרישות המפרסם בהתאם לטיוב אנושי וניתוב פניה ממוקדת לצרכי המפרסם ע"י גורם חיצוני / משווק. שיטות נוספות בתחומי פרסום דיגיטלי ממומן הם CPC / CPM. Cost Per Click / Cost Per Mile = עלות לקליק ועלות ל 1000 חשיפות.
עלות לחשיפות מתאימה יותר למיתוג ועלות לקליק לפרסום מבוסס תוצאות, סוג של אמצע הדרך בין חשיפות ללידים. דוגמא: הקמפיין ייצר 1000 חשיפות 50 הקלקות ו 5 לידים אחד = 5% CTR (המרה מחשיפה להקלקות) ו 10% CTL. (המרה מהקלקות ללידים)
שקיפות קמפיין לידים ( Lead Campaign Transparency)
קמפיין לידים יכול להיות מופק בשקיפות מלאה כלפי המפרסם או להיות חסוי על מנת לא לחשוף את שטחי פרסום ללקוח מזמין על מנת שהמפרסם לא יעתיק שיטות וטקטיקת העבודה של המשווק. שני המקרים כשרים צריכים להיות מסוכמים בין המשווק והמפרסם לתיאום ציפיות מלא וקביעת
עלויות לידים טרם הרצת קמפיין.
דפי נחיתה (Landing Pages)
דפי נחיצה אלו הם דפי יעד אליהם אמורים להגיע הגולשים לאחר לחיצה על פרסומת / קישור או באנר כלשהו אשר ישקף את הצורך של קהלי יעד שלו ויתרגם / ימיר אותם ללידים איכותיים. קריאטיב נכון ומלל מתאים אשר יעביר מסר מהיר דרך דף נחיתה עתיד להניב כמות גדולה יותר של לידים רלוונטיים למפרסם.
רשימות תפוצה (Mailing Lists)
רשימות תפוצה הם בעצם פרטי לקוחות אשר השאירו פרטי יצירת קשר ונתנו אישור להיתקשר איתם שנית באמצעות טלפון / דיוור אלקטרוני להצעת שירותים נוספים (שלאו דווקא קשורים לבית התקשרות ראשונית).
רשת שותפים (Affiliate Network)
רשתות שותפים הם התארגנות של קבוצת אתרים / פורטלים לפי תחומים אשר מייצרים לידים על בתחומים מסויימים אשר מתרכזים אצל תוכנית שותפים / מפרסם מסויים. ב
תוכנית שותפים מתכוונים בדרך כלל למערכת סליקה אוטומאטית אשר מחלקת אחוזים בין אפיליאטורים / משווקים לבין בעלי התוכנית עצמה - Online. מפרסם לאומת זאת הוא גוף אשר מבצע את המכירה OffLine ומתחלק ברווחים עם משווקים / ברוקים (מתווכים בשטחי פרסום מושכרים).
ברוקרים אינטטרנטיים הם אנשי מקצוע סוחרים במידע המועבר באינטרנט בין בעלי מדיה לבין המפרסמים. מפרסמים עצמם אינם יכולים לרכוש שטחי פרסום בעצמם ואינם ממקצעים בשיטות להשגת לקוחות מפעילויות פרסום באינטרנט לכן נעזרים בברוקרים אינטרנטיים על מנת שיגייסו עבורם את הלקוחות באינטרנט. ברוקרים עצמם קונים שטחי פרסום אינטרנטיים במחירים אטרקטיביים ונהנים מכוח הקנייה יכולת גבוה יותר לחלק את המידע המגיע מאינטרנט בין המפרסמים שונים.