איך הופכים ליד ללקוח?
כאן נדבר בקצרה על נושא שהוא בהחלט קרוב לליבו של כל בעל עסק – איך לסגור לידים? במהלך ייעוץ שיווקי נתקלנו אצל לקוחות רבים בקושי עם התנהלות מול הפניות המוזרמיות דרך האינטרנט ובעקבות כך בסגירת עסקאות מלידים המגיעים לעסק.
ניתן לכם מספר טיפים קצרים שיעזרו לכם להמיר את הלידים לעסקאות בפועל. במאמר זה נתייחס לכללי התקשרות עצמה ולא ניגע בתפעול שעומד מאחורי העניין לצורך מעקב והמשך טיפול ברמת קשרי לקוחות:
יש להקות בליד כל עוד הוא חם. הלקוח מצפה שיתקשו אליו כמה שיותר מהר. בעידן האינטרנט סף הסובלנות של האנשים מאוד קצר ואם אתם לא תתקשרו ללידים מישהו אחר יעשה זאת לפניכם. רצוי להשאיר בדפי הנחיתה שלכם טלפון.
מאחורי הליד ישנו אדם עם צרכים. לא מדובר בסתם אדם עם מספר טלפון. יש להתייחס לכל ליד שמתקבל לעסק כאדם בעל רצונות ורגשות. חשוב להתחבר לאדם שנמצא בקו השני של הטלפון. כל ליד שאתם הולכים להתקשר אליו צריך להיות מטופל כאילו מדובר בחבר קרוב שיצר אתכם קשר.
אל תמכרו, תתחברו! אנשים לא אוהבים כאשר אנחנו מוכרים להם יחד עם זאת אנשים כן אוהבים לקנות. כאשר אתם מתקשרים לאדם אל תפציצו אותו בנפלאות העסק שלכם טרם יצרתם אתו קשר של הבנה לצרכיו, ממשות - תכונות משותפות, אמון ואף אהדה. צרכו כי מוקד העניין הוא רק הלקוח ועליכם להתעניין בו ורק בו.
רצוי ללמוד קצת NLP לטובת מכירות אשר תעזור לכם לטפל בהתנגדויות מול הלקוח. לא מדובר כאן המניפולציה אלא בשימוש במילים וביטויים אשר משפיעים על אנשים כאמצעי טקטיקת שכנוע בזמן טיפול בהתנגדויות. אחרי שהבנתם את הלקוח ויצרכם קשר של אמון ותקשורת טובה תנו ללקוח הצעה שהוא לא יוכל לסרב לה.
לקוח שלא מתנגד סביר להניח שלא ירכוש את המוצר מכם. טפלו בהתנגדויות. מתפקידכם להוציא מהלקוח את כל ההתנגדויות. אדם שיסכים לדברים שאמרתם ללא הבאת התנגדות סביר להניח שלא יסגור אתכם!
סגרו את העסקה. לקוח פוטנציאלי תמיד יעדיף לבחור לכן תנו לו לפחות שתי אופציות בחירה לגבי המוצר עצמו. במידה והלקוח מעוניין לחשוב תשאלו אותו מה עליו יש לחדד לגבי השירות, אופן התשלום וכ"ד על מנת שהוא יוכל לבצע את הרכישה עכשיו.