ייעוץ שיווקי באינטרנט - שיווק דיגיטלי
פרסום מאסיבי כפי שנתפס בעברנו איבד את האטרקטיביות לו זכה, מכיוון שערוצי מדיה נישתיים ושיטות פרסום אינטראקטיביות אשר הגיחו במהלך השנים מהווים כיום לאמצעים יעילים יותר להשגת לקוחות קצה.
שיווק מאסיבי בכל ערוצי מדיה יחד ובנפרד סביר לייצר הוצאות רבות יותר למפרסם ברוב מוחץ של תחומי פעילות שיווקיים לאור סקפטיות רצינית כלפי עולם הפרסום שנתפס בעיני רבים כלא אמין לכן המפרסם צריך למקד את העוצמות של העסק ע"י חשיפתם בסקטורים ממוקדים עליהם גולשים סומכים יותר. הצלבה של הקשרים הרלוונטיים בין זרימת גולשים והשלמת צרכים מתבקשים - אבן בינה של כל פעילות שיווקית - עסקית.
.png)
מעטים מייצרים רעיונות חדשים, אחרים מדברים עליהם והרוב המוחלט מדברים על אנשים אחרים אשר נחשפו לאותם רעיונות בדרך זו או אחרת.
על מנת להוזיל את עלויות הפרסום של החברה באמצעות המדיה הדיגיטלית המאפשרת כימות ולפילוח קהלי היעד על פי פרמטרים רבים באופן אפקטיבי יותר מכל מדיה אחרת על אנשי מפתח בחברה מומלץ לפנות ליועץ שיווקי באינטרנט לצורך בניית תכנית שיווקית, תכנון, הפקה, ניהול, תפעול ובקרת קמפיין שיווקי דיגיטלי של המפרסם.
על יועץ שיווקי באינטרנט להתמחות במספר תחומים: פרסום דיגיטלי ממומן, מסחר בשטחי פרסום דיגיטליים, קידום עסקים אורגני, קידום חברתי, יחסי ציבור באינטרנט - הפצה ופיתוח תוכנה לאינטרנט וסלולר וייתכן גם ייעוץ פיננסי לעסקים (יכול להוות יתרון). יועץ אשר אינו מכיר את כל ברבדים המקצועיים האלה יתקשה להיות יועץ שיווקי שלך מחוסר ידע ו/או מיומנות!
ייעוץ שיווקי פרקטי באינטרנט
אין אנו ממליצים לאנשי מפתח בחברות לעבוד במקביל מול מספר ספקים העוסקים בפרסום ושיווק אינטרנטי מטעמי חוסר סנכרון בתקשורת, התמקצעות במתן פתרונות שיווק ופרסום ייעודיים לעסק, ראייה אובייקטיבית ומחיר גם יחד. יועץ שיווקי דיגיטלי אשר מכיר את כלל רבדי שיווק ופרסום באינטרנט יבצע עבורכם קואורדינציה יעילה בין הספקים השונים להצלחת קמפיין שיווקי ומסע פרסומי של העסק באינטרנט.
היתרונות שתקבלו בשיטת עבודה מול קואורדינטור שיווקי / יועץ שיווקי אינטרנטי מקצועי הם:
- תקשורת עסקית ממוקדת ועניינית מול רכז מידע ופעילות אחד
- עבודה פרויקטלית מקצועית יותר תוך ראייה שיווקית מערכתית של כלל סביבת הארגון
- ספקי שירות לא יוכלו להגדיר עלויות ללא בקרה אובייקטיבית מהצד.
- מעקב ובדיקת כדאיות של כל פעילות בחברה
כללים לבחירת יועץ שיווקי באינטרנט
על יועץ שיווקי אינטרנטי להתמחות בכלל הרבדים על מנת לתרגם את תהליך הייעוץ ובעקבותיו את הפיתוח העסקי להליך אקטיבי ומתייעל באופן מתמיד ע"י קבלת פידבקים ואיסוף מידע מהימן השטח במטרה להוזיל באופן משמעותי את עלויות הפרסום בעסק. יתרון משמעותי יש לתת ליועצים שיווקיים אשר מגיעים דווקא מעולם האינטרנט ומכירים את כל החזקות והחולשות של המדיה הדיגיטלית. להלן מספר תכונות על יועץ השיווקי שלכם לכלול על מנת להפוך לקואורדינטור שיווקי דיגיטלי בחברה:
ניסיון וידע בקידום עסקי באינטרנט: יועץ שיווקי צריך להיות בעל ניסיון אשיר וידע ניכר בעולם הפרסום ושיווק באינטרנט ולהכיר מקרוב את הנושאים הבאים לפי סדר חשיבות זה: פרסום ממומן בגוגל ופייסבוק, קידום אתרים וסרטונים אורגני, קידום עסקים ברשתות חברתיות כגון פייסבוק וגוגל פלוס.
ידע והבנה מעמיקה במסחר בשטחי פרסום: מסחר בשטחי פרסום הוא תחום חדש בו יועצים שיווקיים בדרך כלל לא מתמקצעים מכיוון שהנושא דורש עבודה ושליטה במערכות לתפעול וניתוב מידע שיווקי באמצעות השכרת שטחי פרסום והעברתם באמצעות חשבון ייחודי אשר יפתח עבורכם.
רקע טכנולוגי והתמצאות בפיתוח תוכנה: חיוני ביותר שיועץ שיווקי שלכם באינטרנט בכוח הפלטפורמה הדיגיטלית בה הוא פועל יהיה גם בעל רקע טכנולוגי המתמצא בשירותי פיתוח תוכנה ו/או מפתחי מערכות תוכנה לפלטפורמות אינטרנט וסלולר להדגשת בידול בשירות / מוצר משווק. אין זה חובה אך יכול להוות עבורכם ליתרון עסקי משמעותי.
ניהול וניתוב זרימת מידע שיווקי ובקרת פרסום: החשיבות האקוטית בבחירת יועץ / קואורדינטור שיווקי בין ספקי שירותי שיווק אינטרנטיים שונים הוא בקרת פרסום ואופטימיזציה של קמפיין פרסומי נכונה באמצעות כלי בקרת פרסום רלוונטיים מולם עובדת החברה. כלי בקרת פרסום זה יכולה להיות מערכת לניהול לידים וניתוב זרימת מידע שיווקי דרך התקשרות טלפוניות או השארת פרטים בטפסי יצירת קשר הממוקמים בשטחי פרסום מושכרים בקמפיין והעברתם למחלקות מתאימות בחברה תוך בקרת עלות תועלת של כל ערוץ שיווקי נפרד.
עקרונות ייעוץ שיווקי אסטרטגי
1. התמחות – הגדרה באילו שירותים העסק שלכם הולך להתמחות
2. בידול – עליכם להגדיר מדויק למה לבחור דווקא בכם במקום במתחריכם
3. סגמנטציה – הגדרת פרופיל הלקוחות אשר יעריכו את תחום ההתמחות והבידול בשוק
4. התמקדות – השקעת מאמץ במיקוד עסקי מסוים בו אנו רוצים להשקיע יותר מאחרים
מלבד ההחלטה באילו נקודות להתמחות המטרה של יועץ שיווקי שלכם בסופו של דבר לגרום לצרכנים להאמין כי אתם מציעים להם את האלטרנטיבה המשתלמת ביותר. עליכם לאפיין את הלקוח האידיאלי שלכם מבחינת פרופיל דמוגרפי, גיאוגרפי ופסיכוגרפי / התנהגותי ולאחר מכן להתמקד בפעילויות (Action Items) עליכם לבצע על מנת לתרגם את מאמצי השיווק והפרסום של העסק לקמפיינים נושאי תשואות גבוהות.
על המשווק להגיע למסקנה כי מאחור העסק שלכם צריך לעמוד רעיון ייחודי אשר יכול להפיץ את עצמו בקלות תוך כדי מסע פרסום. רעיונות שיווקיים טובים מפיצים את עצמם ללא השקעה שיווקית ניכרת בדומה לאנשים אשר יכולים להפיץ בקלות את רעיונותיהם ודעותיהם לסביבה עסקית חיצונית ופנימית יחד. מעטים מייצרים רעיונות חדשים, אחרים מדברים עליהם והרוב המוחלט מדברים על אנשים אחרים אשר נחשפו לאותם רעיונות בדרך זו או אחרת.
על פי דעה של פיליפ קוטלר - תכניות שיווקיות רבות נופלות בסופו של דבר על פירוט מופרז בתחזיות, מספרים והתקציבים יותר מאשר תכניות אסטרטגיות ברורות עם יעדים ניתנים להשגה. כמו כן רבים מהקמפיינים אינם קריאטיביים מספיק מכיוון שהמפרסמים עצמם מעדיפים להסתכן פחות להכנת מסר אמיץ ונאלצים להתפשר על מסרים פחות "צועקים"
ייעוץ שיווקי, שיווק ופרסום באינטרנט
ייעוץ שיווקי במדיה דיגיטלית: שיווק עסק דרך האינטרנט מתבסס על קידום העסק במנועי חיפוש אורגניים ופרסום ממומן בשילוב ניצול חכם של פלטפורמות פרסום קיימות (חברתיות, וידאו) ומדיות תוכן רלוונטיות על מנת לייצר כמות חשיפה ממוקדת ככל הניתן והורדת עלויות גיוס לקוחות חדשים לעסק עבור העסק המשווק.
הוזלת עלויות הפרסום: ניתן להוזיל את עלויות פרסום קיימות של העסק לעד 70% ואפילו 80% בעזרת השקעה נכונה במוקדי רווח ושיווקם ממוקד ביחס לנקודות היצע וביקוש של השוק כך שיועץ שיווקי מקצועי יכול להוזיל הון עלויות לחברה.
מה כולל ייעוץ שיווקי אינטרנטי? ייעוץ שיווקי באינטרנט כולל מחקר, בחינת אלטרנטיבות קיימות ושימוש משכיל בשילוב של מספר טקטיקת שיווק לטובת מקסום הזרמת קהלי יעד ממוקדים ככל הניתן לפעילות עסקית אשר עומדת על הפרק במטרה להניב את מספר ההתקשרויות להמרות מקסימלי מהזרמת לידים איכותיים המתקבלים לבית העסק.
האם ייעוץ שיווקי = ייעוץ עסקי? ייעוץ שיווקי באינטרנט אינו שווה ערך לייעוץ עסקי ומהווה רק נתבך חשוב בתוך עולם הייעוץ העסקי לצורך גיוס לקוחות חדשים לבית העסק, לכן שבעקבתו של תהליך שיווקי יש לחזק את המערך ע"י תפעול נכון של מחלקות מכירות ותהליך ארגוני אפקטיבי אשר יתמכו במחלקה השיווקית של הפירמה.
אסטרטגיה וטקטיקה שיווקית הינם מוקד ההצלחה של כול עסק, לכן רצוי לבסס כל החלטה עסקית ללא יוצא מן הכלל על עלויות והכנסות ממחזור חיי לקוח המגויס לעסק. (הכוונה גם ללקוחות חדשים וגם לקוחות קיימים).
פנו אילנו ותייעלו את מנגנוני שיווקו של העסק שלכם. הפעילו תזרים יעיל של לקוחות חדשים לעסק שלך!