פרסום בסלולר כאפיק שיווקי דיגיטלי
פרסום בסלולר הפך לאחד מאפיקי פרסום מבוקשים ביותר בתחומי הפרסום הדיגיטלי גם עקב האטרקטיביות של מחירי הקלקות (CPC) יחסית זולים לאומת
פרסום בגוגל לדוגמא וגם מכיוון שפרסום במובייל מייצר יחסי המרה גבוהים ביחס לכל אפיקי פרסום באינטרנט אלטרנטיביים גם יחד.
שיעור השימוש במכשירים סמארטפונים בישראל במקום השני בעולם. שיעור השימוש באפליקציות מובייל במקום ראאשון בעולם. מנהלי שיווק ופרסום במדיה דיגיטלית חייבים לשנות את התפיסה שלהם - קודם כל מובייל!
אחוזי CTR (נגיעה בתוכן מתוך חשיפה) ובעקבותות ייתכן והשערת ליד יכולים להגיע ל 3% להשארת ליד ממדיה מכוונת באינטרנט ונכון להיום זה נכון גם לגבי מובייל במידה והקמפיין והדך נחיתה מותאמים לתצוגה ברזולוציית מסך קטנה (של מכשירי סלולר).
פרסום דרך סלולר אינו שונה במהותו מפרסום דרך מכשירי קצה אחרים וומתבצע באמצעות פרסום ממומן אדוורדס בהתאמה למכשירי קצה סלולריים ו/או פרסום אורגני בגוגל ע"י בנייה וקידום אתרים סלולאריים (הכוונה לאתרי HTML5 רספונסיביים שמותאמים לתצוגה מסך ברזולוציות מתאימות למסכי המכשירים ניידים חכמים ו/או פרסום באפליקציות עצמם.
תחזיות פרסום במובייל / סלולר
מחקרים רבים מאיישים את התחזיות השיווקיות כי עד סוף 2015 ווליום הגלישה (טראפיק) המגיע דרך מכשירי סלולר ישתווה לאחוזי גלישה דרך מכשירים אלטרנטיביים אחרים (מחשבים ניידים ומחשבים נייחים) ואף יעבור אותו. פרסום בסלולר הפך ללא ספק לערוץ שיווקי בר עוצמה מתגברת חודש בחודשו ועתיד להפוך לאפיק פרסומי המשמעותי ביותר בתחומי
פרסום ממוקד באינטרנט, שגם לא ממש קשה לנחש את הסיבה לכך. שימוש בסמארטפונים נוח (נמצא אתנו תמיד בכיס) , יעיל ופשוט לשימוש (הקשה על אפליקציה פותחת לנו כל יישום אפליקטיבי מתבקש).
התנהגות נצפית של גושלים בסלולר לאומת טאבלטים בסיטואציות צרכניות שונות אשר משפיעות על המרות של גולשים ללקוחות בפועל בבתי עסק (פורסם ע"י Marketingpilgrim.com 21/10/13)
פרסום במובייל ורשתות חברתיות: החיבור של טלפונים סלולריים חכמים עם רשתות חברתיות משנה את חוקי השיווק הדיגיטלי. כמה זמן רובכם נמצאים בפייסבוק או רשת חברתית אחרת שאתם אוהבים דרך הטלפון הנייד שלכם? האנושות כל הזמן הייתה חברתית אך כיום הטכנולוגיה שינתה את הטבע החברתי שלנו וגרמה לאנושות להעדיף שלמור על הקשר מרחוק עם יותר אנשים.
שכיחות השימוש במכשירי הסלולר הולידה נהירה המונית של יזמים טכנולוגיים ומשקיעים אשר פונים לבתי תוכנה המתמקצעים ב
פיתוח אפליקציות לסלולר וטאבלטים. כל יום נולדים חברות סטארטאפ טכנולוגיות חדשות וכל חודש בחודשו אנו שומעים על רכישת חברת סטארט אפ כזו או אחרת ע"י ענקי התוכנה, משקיעים טכנולוגיים או שחקנים גדולים בשוק הסלולר בעולם.
שטחי פרסום קיימים בסלולר
כיום ישנם שלוש אלטרנטיבות נפוצות להצגת מידע דרך סלולר והם: אתר רספונסיבי מגיב, אתרים ייעודיים לסלולר ואפליקציות טבעיות.
אתר רספונסיבי / מגיב: Responsive Web Designהוא אתר שמסוגל להתאים את עצמו לגדלי מסכים (אתר שמתאים את עצמו לרזולוציית מסך שונות) שונים ללא הקשר לסוג מכשיר הקצה בו משתמש הגולש לצפייה באתר. בשביל לבחון האם האתר רספונסיבי או לא ניתן לשנות את גודל החלון של האתר במחשב נייד לדוגמא ולבחון את התגובה שלו לגדלי מסכים משתנים.
אתרים מותאמים לסלולר: Mobile Sites – אתר סלולרי הוא אתר שמותאם לתצוגה במסכים קטנים וכולל בתוכו רק את האינפורמציה הנחוצה לגולשים "על הדרך". בעצם זה אותו אתר אינטרנטי אשר מותאם לתצורה ברזולוציית מסך של מכשירים סלולריים אשר לרשותנו. (ראה
בניית אתרים סלולריים)
אפליקציות מובייל טבעיות: Mobile Native Apps – אלו הם אפליקציות אשר מפותחות באופן ייעודי לכל פלטפורמה סלולרית –
IOS עבור פיתוח אפליקציות לאייפון, ופלטפורמת קוד
Android נועדה עבור פיתוח אפליקציות מכשירי האנדרואיד.
הבדלים בין אתרים סלולריים מגיבים ואפליקציות:
* במידה ויש לכם אתר אינטרנט שמתאים לגלישה ביתית ואתר סלולרי שפיתחו אותו חברות פיתוח שונות ייתכן שתצטרכו לעדכנו פעמיים עבור הגרסה הניידת והתצוגה הביתית.
* קל יותר ונגיש יותר לכל תקציב פרסום בסלולר לכל כיס לפתח אתר או דף נחיתה מותאמים לסלולר מאשר לפתח אתר או דפי נחיתה מגיבים שזקוקים לקידודים טכניים מתוחכמים יותר.
* לאתרים מותאמים לתצוגה דרך ניידים קיימת רמת נגישות גבוהה יותר לאיתור מידע מכל מכשיר קצה ודפדפן מאשר לאפליקציות אי לכך אפקטיביות פרסום דרך סלולר עבור אתרים מגיבים או מותאמים לתצוגה דרך סלולר גבוהה יותר באמצעות שימוש בקמפיינים ממומנים (
PPC).
* לאפליקציות יש יתרון בשימוש בנתוני המכשיר כגון מספרי טלפון, מצלמה ושירותי איתור לפי מיקום כאשר נגישות למידע ששמור על המכשיר הסלולרי עבור אתרים מגיבים ואתרים מותאמים דל וניתן רק באמצעות שימוש בספריות קוד מסוימות בפיתוח טכנולוגי אשר עדיין מספקים פתרון די מגושם למענה לצרכים ממוקדים אלו. אפליקציות הם בעצם מהוות פלטפורמת פרסום נפרדת עצמאית ובמידה ומטרתה אינה להיות פלטפורמת פרסום אוטונומית רצוי יהיה לבנות אתר רספונסיבי ו/או סלולרי.
* לאפליקציות טבעיות יש אפשרות לעבוד גם כאשר חסרה גישה לאינטרנט לעומת אתרים מותאמים למובייל.
* החיסרון העצום של שימוש באפליקציות שיש צורך להוריד אותם למכשיר טרם שימוש בהם ולאנשים רבים אין את הזמן ואת הסבלנות לעשות במיוחד כאשר יש צורך בצריכה חד פעמית של פריט או שירות כלשהו. כפי שנאמר כבר קודם אפליקציה נועדה לשמש לפלטפורמת פרסום סלולרי עצמאי ולהוון ערוץ שיווקי / פרסומי נפרד עבור חברה. השקעה בפיתוח אפליקציה טבעית אינה כדאית לגופים שמעוניינים להשיג * * רכישה חד פעמית יחד עם זאת מתאימה בהחלט לקהל לקוחות חוזרים לאפליקציה לאיתור מידע נישתי נחוץ וצריכה חוזרת.
במה שונה פרסום דרך סלולר מפרסום באינטרנט?
פרסום בסלולר בפני עצמו אינו שונה במהות מפרסום אתרים באינטרנט באמצעות מכשירי קצה אחרים (ניידים / נייחים). ניתן לפרסם במובייל באמצעות קמפיין אדוורדס ממומן של גוגל, לקדם אתרים באופן אורגני (ראה:
קידום אורגני) ולמצוא אותם באמצעות איתור ביטויי מפתח רלוונטיים במנועי חיפוש, יחד עם זאת, מכיוון שמכשירי מובייל דורשים התאמה לתצוגה ייחודית בהגבלה לגדלי המסך יש להתייחס לעיצוב ממשקי משתמש (UI) ע"י אנשי שיווק המתמקצעים בפרסום במובייל, לכן אנו ממליצים לפקח על תהליך הפקה והרצה של קמפיין פרסום בליווי
יועץ שיווקי טכנולוגי. המתמחה בעיקר בפרסום דרך מדיה אינטראקטיבית.
פרסום ב WEB לאומת פרסום באפליקציות
ניתן להשתמש באפליקציות עצמן כרשתות תוכן בדומה לפרסום באתרי אינטרנט, כאשר האפליקציות עצמם מתחלקים לשתי סוגים עיקריים: הראשון - אפליקציות / אתרים מותאמים לתצוגה במובייל (ראה
פיתוח אפליקציות היברידיות או פיתוח בהתאמה ל HTML5) והשני הוא אפליקציות טבעיות (ראה
פיתוח לאייפון /
פיתוח לאנדרואיד).
פרסום באפליקציות טבעיות גם יכול להיעשות באמצעות כניסה לרשת התוכן של גוגל ע"י הרצת קמפיין
פרסום ממומן בגוגל אדוורדס או ע"י פרסום ושיווק ממוקדים באפליקציות בעלי טראפיק גולשים / משתמשים ייעודי לפרופיל היחידה העסקית משווקת של העסק שלכם. לדוגמא באפליקציית waze ניתן לפרסם את תחומי הליסינג לדוגמא.
פרסום בסלולר מהווה טקטיקת שיווק ופרסום אפקטיבית במיוחד עקב יכולתם של האנשים להיחשף דרך מכשירי סלולר לשירות או מוצר מוצעים ע"י המפרסמים בעקבות זמן רב של שהייתם של האנשים מחוץ לביתם, התאמה למיקום פיזי בו נימצא להל לקוחותים פוטנציאליים וכאמצעי התקשרות מיידי בזמן אמת. נתוני המרה מסה"כ חשיפות של גולשים דרך פרסום בסלולר בעקבות
בניית אתרי אינטרנט רספונסיביים ומותאמים לתצוגה ברזולוציית מסך של מכשירים ניידים הוכיח את עצמו כשיטה יותר אפקטיבית לגרום לאנשים להתקשר לבית עסק מכל מכשירי קצה אחרים (Pay to Call).
ראו גם >>
פרסום אפליקציות
לפרסום העסק שלכם בסלולר! Destination - פתרונות עלות תועלת באינטרנט