פיתוח למובייל ושיווק דרך סלולר
פיתוח טכנולוגי בימינו, הוא חלק בלתי נפרד מפיתוח עסקי מרמת המוצר ועד שיווק באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. עם התפתחות טכנולוגיית המכשירים הניידים לרמה של מחשב אישי בו ניתן לבצע כל פעולה של מחשב ביתי, התאפשרה הרחבה של זירת הפעילות השיווקית מהאינטרנט אל תחום הסלולר תוך
פיתוח אפליקציות ייעודיות שונות כמעט על בסיס יומי. קיימת היום נטייה של העדפת שימוש במובייל על פני המחשב הביתי – הטלפון הסלולארי הרבה יותר זמין ואכן, נרשמת עלייה בביצוע פעולות שונות דרך הסלולר, כגון: איסוף מידע, השוואות מחירים, גלישה ברשתות חברתיות וכד'.
פיתוח למובייל – מה זה אומר בעצם...
פיתוח היכולת הטכנית לגלוש באינטרנט באמצעות הטלפון הנייד הובילה להשקעה של תכנון ומשאבים בפיתוח יישומים בסלולר (אפליקציות) במיוחד עבור הסלולר תוך שימוש בתכונות הייחודיות למכשיר עצמו. פיתוח האפליקציות השונות מתמקד בעיקר ב
פיתוח אפליקציות למכשירי אייפון (הנפוצים במיוחד בארץ) והאנדרואיד וטווח הפעולות שניתן לבצע חולש כבר על כל תחומי המשק: מסחר ושירותי בנקאות, פנאי ובידור וגם גופים בתחום הרפואה זיהו את המגמה ומפתחים אפליקציות למתן שירותים שונים. זה אך טבעי שתחום הפרסום והשיווק באינטרנט יתפשט אל המובייל, שהרי למעט התאמה ברמה החזותית של הטלפונים הניידים, אין הבדלים משמעותיים בגלישה בהם או במחשב.
פיתוח לסלולר עבור שיווק סלולארי
פיתוח תוכנה ופיתוח אפליקציות ייעודיות למובייל הם הטרנדים החמים עכשיו בבתי התוכנה ובקרב מעצבי אפליקציות עצמאים המבקשים לגזור קופון שמן במיוחד. אין בכך שום דבר רע – להיפך, התחרות הגבוהה מייצרת מוצרים בקצב יומיומי, כולם מנסים לפתח את האפליקציה הכי מגניבה והכי משוגעת – והרווח הוא גם שלכם, בעלי העסקים: תחרות יוצרת הברקות. במילים אחרות, הפיתוח הטכנולוגי המאסיבי ממציא יישומים ייעודיים לניהול עסקי נכון ושיווק אפקטיבי ומכאן ניצול משאבי החברה באופן פרודוקטיבי. שיווק סלולארי הוא תוצר של הפיתוח הטכנולוגי – והוא מהיר ורשימת התפוצה שלו גדולה במיוחד.
איך משפיע השיווק בסלולר על הפעילות העסקית?
תהליך
פיתוח עסקי של חברה, חייב לצפות ולהתייחס למגמות חדשניות בכל התחומים הרלוונטיים לו, בהם ענף השיווק והפרסום. תפקידם של אנשי המקצוע שנשכרו לצורך פיתוח העסק, הוא לעקוב אחרי ההתפתחויות בענפי המשק השונים וליישם אותם בתהליך לטובת העסק. שיווק בסלולר חייב לקבל נתח מהתקציב המיועד לפרסום, בין אם שימוש בטכנולוגיה קיימת של חברת פרסום המפתחת תוכנות ואפליקציות ומוכרת אותם ללקוחות, ובין אם פנייה לבית תוכנה או בונה אפליקציות עצמאי כדי לבנות אפליקציה המותאמת באופן אישי לחברה - העלויות שונות, כמובן. חברות ענק בד"כ יעדיפו לבנות אפליקציה אישית וישקיעו בפיתוח לסלולר.
שיווק סלולארי – אותן אופציות רק הרבה יותר זמינות
ל
פרסום בסלולר יש יתרון על פני הגלישה "המסורתית" במחשב, והוא זמינות מיידית של המכשיר הסלולארי למשתמש - מכאן שהשפעת הפרסום במובייל מהירה במיוחד ולכן יותר אפקטיבית. בנוסף לזה, כל הדרכים לשיווק אינטרנטי ניתנות ליישום גם בשיווק במובייל: פרסום באמצעות קמפיין ממומן, קידום אתרים באופן אורגני ושימוש במילות מפתח ודפי נחיתה כדי להגיע אל אותם אתרים. כאשר התחזיות מצביעות על כך שהשימוש הנרחב בשיווק סלולארי צפוי להפוך אותו לערוץ הפרסום המשמעותי ביותר בעתיד, יישור קו בין המובייל למחשב חשוב במיוחד.
שיווק סלולארי - מה צפוי בעתיד?
התחזיות מנבאות שזירת השיווק הדיגיטלי תעבור לתחום המובייל, למה אנחנו יכולים לצפות? האם נראה בעתיד תפנית בתחום השיווק בסלולר והפרסום יהפוך לאישי ומותאם לצרכים של כל משתמש? סביר להניח שגם המכשירים הסלולאריים עוד יעברו תהפוכות רבות כמכתיבי אופנה או תוצר שלה. בכל מקרה, הפיתוח הטכנולוגי נמצא בשיאו במקביל לשינויים ברמת התפיסה השיווקית, ללא ספק צפויות לנו הפתעות רבות.