מיתוג העסק - למתג או לא למתג?
עידן חדש הגיע לעולם העסקים והוא עידן המידע. כולם טוענים שמי ששולט במידע שיווקי בידו כוח רב בין עם מדובר במידע אינפורמטיבי, מידע מדעי או במידע שיווקי. נתמקד במסגרת הפעילות הנדרשת לעסק רק במידע שיווקי.
בואו נסכים שעל מנת להשיג תוצאות בהזרמת לקוחות איכותיים לעסק שלך עליך קודם כל להגיע לאותם הלקוחות ע"י קבלת מידע בסיסי - פרטי התקשרות של הלקוח הפוטנציאלי. קניית שטחי פרסום איכותיים יאפשרו לעסק שלך לפנות ולהציע את מרחב השירותים הרלוונטיים לפתרון הצורך קיים של הצרכן.
קיימות שתי אסכולות שיווק אסטרטגיות:באמצעות הפקה והטמעה של ספר מיתוג או ע"י גיוס מידע שיווקי והזרמת לקוחות פוטנציאליים לרכישת שירותי העסק.
ההתנהגות הצרכנית של הלקוחות קובעת כי על מנת לרכוש מוצר או שירות מסוים, על הצרכן יש לעבור את השלבים הבאים: חשיפה, תהייה, הכרה, העדפה / נקיטת עמדה , אהדה.
על מנת לעבור את השלבים האלה על הפירמה למתג ולפרסם את מוצריה במדיות שונות – חשיפה, לגרום לקהל לקוחות הפוטנציאליים להתחבר לדרך / שיטה / ערך מוסף שנותנת הפירמה במתן השירות – תהייה, להכיר בשירות ובערך ומסופק ולדעת איך להשיג את פרטי העסק – הכרה, ליצור קשר עם העסק ולהעדיף לרכוש את השירות דרכו – העדפה, לבסוף הצרכן נוקט עמדה לגבי שביעת רצון מהשירות או המוצר המסופקים.
שיטת שיווק חדשה: האם קיימות דרכים לעקוף את המעגל הנ"ל על מנת לצמצם את עלויות הפרסום של העסק? בהחלט כן. במצב מודע הלקוח אדיש לגבי איזו חברה תספק לו את השירות / המוצר כול עוד הוא מקבל את השירות הטוב ביותר בעלות אטרקטיבית אשר יענה לצורך קיים.
הערה: לגבי מוצרי יוקרה או השתייכות למועדוני יוקרה אשר עונים על צורך של הצרכן להדגיש סטאטוס או שייכות לקבוצה מסוימת הפילוסופיה של העידן השיווק החדש אינה תתאים. היא עדיין תדרוש מיתוג.
הפילוסופיה של העידן החדש: הפילוסופיה השיווקית של העידן המידע החדש טוענת כי קיים פרמטר בסיסי עליו מושתת עולם השיווק והוא צורך בסיסי של הצרכן לצמצם את הפערים בין מצב מצוי לרצוי – זוהי גם הגדרה בסיסית למילה שיווק.
על מנת לענות על הצורך של האדם יש: לספק לו מידע בסיסי עליו יוכל להתבסס ולאפשר לו לבחור בעצמו ממספר אלטרנטיבות לפתרון "הדיסוננס הקוגניטיבי" מנותן שירות כזה או אחר על בסיס פרמטרים של מחיר, איכות מוצר / תמהיל שירות, קד"מ ומידת נוחיות להשגתו.
שיטת עבודה עם לידים באינטרנט: ברגע שהלקוח "נתפס" בנקודת צורך בסיסית כבר בשלב התהייה בוא הוא מגשש בלבד ולא נוהג לנקות עדיין עמדה סופית, אי לכך יש ללוות אותו לאורך כל התהליך ה"פרסום" עד לשלב נקיטת עמדה בו הוא רוכש את המוצר. השיטה הזו מאפיינת מאוד את הצרכן בעידן המדיה הדיגיטלית. נותר רק לאפיין לידים וקביעת מחיר עבורם ולהתחיל בהזרמת לקוחות לבית עסק. ראה קביעת מחיר ללידים
לסיכום: עם הזמן אנחנו הצרכנים מתחילים להבין כי השפעתו של פרסום ומיתוג על מגוון השירותים אותם אנו צורכים אינו תמיד חיובי, הרי התהליך והעלויות של המוצר הממותג בסופו של דבר ישפיעו על מחירו ולאו דווקא השירות היקר יותר הוא נחשב לאיכותי ביותר ומתאים לצרכינו. זו אחת הסיבות העיקריות שאנחנו נמצאים במגמה של חזרה למענה על צורכים בסיסיים המלווים אותם בחיים והוא לענות על רצונות המניעים אותנו.