בניית ספר מותג, צורת מכירה ושיטת העבודה: על מנת לבנות מיתוג יש קודם לתכנן ולהכין את כל החומרים אשר יש להפיק בסדר חשיבות יורד על בסיס תקציב אשר החברה בנויה להקציב לטובת בניית מיתוג. של החברה.
רצוי לציין שתחום פעילות של החברה הוא זה שיקבע לרוב את סדר חשיבות של דברים. דוגמה: (חברת אופנה וחברת מזון יפיקו חומרים בסדר חשיבות אחר כי חברת אופנה תדגיש את החשיבות של עיצוב פנים של חנות עצמה במידה ומדובר בחנות כמובן וחברה אשר עוסקת בשיווק סיטונאי של מוזרי מזון יתנו חשיבות ראשונית להפקת מוצרי קד"מ כנגזרת משיטות עבודה קיימות.
עליות מיתוג ומחירים משתנים בדרך כלל בבחירת אנשי מקצוע ברמת איכויות שונים לכל אחד מפעילויות שיש להפיק לספר מותג של החברה. דוגמה (מעצר רכיל יעלה כ 100 ש"ח לשעה אך מעצב מיתוג ברמה של ארט דירקטור יכול להגיע גם ל 300 ש"ח לשעת עבודה.
עליות מיתוג ומחירים גם ישתנו בדרך כלל עקב בחירת אנשי מקצוע ברמות איכות שונים לכל אחד מפעילויות שיש להפיק לספר מותג של החברה. דוגמה (מעצר רכיל יעלה כ 100 ש"ח לשעה אך מעצב מיתוג ברמה של ארט דירקטור יכול להגיע גם ל 300 ש"ח לשעת עבודה.
תכנית שיווקית להפקת חומרים תכלול: מסמך קונספט (מסמך BRANDBOOK ריק ללא עיצוב), לו"ז ואבני דרך, סדר עדיפויות הBRAND BOO K, חישוב עלויות עיצוב, דפוס, תוכן, צילום, עריכה צפויות לכלל החומרים אשר יופקו בעכה שיווקית.
קביעת קונספט למיתוג:
-
קביעת מטרות ויעדים (קביעת מטרות ויעדים שיווקיים או עסקיים לחברה כנגזרת מהמסר)
-
אפיון דיוקן לקוח (דמוגרפי, גאוגרפי, לאומני, דתי, פסיכוגרפי, התנהגותי)
-
קביעת מסר עיקרי וסלוגן (קביעה מה המסר שהחברה מעוניינת לשדר לדיוק הלקוח שנקבע)
-
חיזוק מסרים ע"י אידיאולוגיה (מהי האידאולוגיה המסתתרת מאחורי המסר השיווקי?)
קביעת שפת מיתוג:
-
הפקת לוגו והגדרת פרופורציות וצבעוניות לאינטרנט ולדפוס
-
קביעת רקעים ו/או צבעים קבועים שיתאימו לכל חומרים גרפיים
-
קביעת פונטים יחודיים וקבועים שילווי את כל החומרים הגרפיים שיופקו
קביעת אייקונים קבועים שילוו את האתר
שפת מיתוג לפרסום דיגיטלי:
-
תכנון לרכש מדיה לנוכחות למפרסם. דוגמא: פרסום בגוגל
פרסום דיגיטלי: הפקת דפי נחיתה לכל יחידה עסקית אסטרטגית (לאינטרנט / לסלולר / לדיוור)
-
הפקת באנרים ומודעות (בהתאמה לגדלים מבוקשים ברשתות תוכן / ערוצים דיגיטליים)
חומרים גרפיים למיתוג אתר אינטרנט / דיגיטל:
-
הכנת UI ו UX
-
אפיון קונספט ויזואלי (דף בית, דף מוצר, אודות, פילוסופיה, פנימי) - ART DIRECTOR
-
עיצוב גרפי לכלל העמודים באתר - DESIGNER
-
צילום תמונות סטילס (תמונות הצוות, תמונות מוצרים \ שירותים)
-
עזרים: דף תודה למי שנרשם באתר, פאביקון לאתר, חותמות דיגיטליות במייל
-
עיצוב דפי פייסבוק, יוטיוב וגוגל פלוס (אייקון, COVER, EVENT)
הפקת סרטון ווידאו:
-
הכנת Story Board לווידאו
-
הכנת תסריט על בסיס מסרים אותם אנו מעוניינים להעביר
-
בחירת צלם קביעת יום צילום (התאמה של שחקנים במידת הצורך)
-
צילום סרט ווידאו גולמי - (דרושים:במאי, שחקנים, צלמים ועורך)
-
עריכה והטמעת אפקטים בווידאו (במידת הצורך)
חלוקת ווידאו לקטעים קצרים לטובת קידום סרטוני ווידאו על בסיס מילות חיפוש
ניהול תוכן וקופירייטינג:
-
לאתר אינטרנט לפי רמות תוכן: (תוכן שיווקי, תוכן טכני, תוכן קידומי)
-
לדף פייסבוק, גוגל פלוס וערוץ יוטיוב (פוסטים, EVENTS, רקעים)
-
למוצרי פרסום (פרסום דיגיטלי, שילוטי חוצות וכיו'צ)
-
למוצרי דפוס (פליירים, פולדרים, פוסטרים, מדבקות)
-
לבלוגים / פורומים (ערכת תוכן לבאז תקשורתי)
ערכת שיווק לדפוס:
-
פליירים - (צריך להחליט מה)
-
פוסטרים - כולל פרוט ייעוד לפוסטרים מוצרי אריזה ועטיפה
-
מדריך מגזין או קטלוג מוצרים
-
מדבקות - (דוגמה: מדבקות לרכב או מדבקות לאריזה)
-
בגדים חולצות, קובעים ועוד
-
מעטפות וחותמת חברה
-
שקים לספקים וחשבוניות לספקים / לקוחות קצה
ערכת מכירה דפוס:
-
הפקת קטלוג שירותים \ מוצרים - PDF
-
ערכת פנייה פולדר דפוס (דוגמה: ללקוח, לספק, לזכיין, למשקיע)
-
מסמכים הצעות מחיר והסכמים (דוגמה: ללקוח, לספק, לזכיין, למשקיע)
הפקת מצגת מכירה ללקוח / ספק / זכיין / משקיע
שימור לקוחות קיימים וגיוס חדשים:
-
ניוזלטר קבוע שיגיע למייל ללקוחות קיימים
-
ברושור חג שמח - לכל החגים(פרוט)
-
פיתוח תוכנה / הטמעת מערכת קשרי לקוחות אישית בעסק
שפה תקשורתית פנים וחוץ ארגונית:
-
הפקת ג'ינגל טלפוני לחברה
-
קביעת תסריט שיחת מכירות עם מוקד מכירות
-
קביעה מה ניתן ומה אסור לשדר כלפי חוץ בחברה
קד"מ ויח"צ - קידום מכירות ויחסי ציבור:
-
הכנת כתבות באז תקשורתי ושליחתם לאנשי יחסי ציבור
-
הפקת אירוע כנס או תערוכה
-
השתתפות בכנסים ותערוכות עם עמדה
-
פעולות קידום מכירות בעזרת דיילים \ דיילות
-
ניוזלטר(פרסומי) קבוע שיגיע למייל לקוחות חדשים