פרסום דיגיטלי הינו תחום חדש, מגוון ומרתק, כאשר יתרונו הגדול טמון בכך שהמשווק הדיגיטלי יכול להשתמש בערוצי המדיה החדשים ולנצלם לטובתו בעלויות זניחות יחסית לאמצעי תקשורת שיווקיים / פרסומיים אלטרנטיביים אחרים, עם זאת על מנת להצליח בשדה הקרב על התחרות בענף חשוב לרכוש הבנה מוקדמת, ידע ומיומנות בתחום.
במסגרת שירותי משרד פרסום דיגיטלי אנו בחברת Destination נספק עבורך את כל פתרונות פרסום אפשריים הטמונים בערוצי פרסום מכווונים.
ניתן גם לעבוד על בסיס רכישת זכיון אינרטנטי - ראה: זיכיון דיגיטלי
פרסום דיגיטלי ומיתוג
בעקבות ניסיון עתיר שנים שלנו בתחום ייעוץ שיווקי טכנולוגי גילינו כי השמות של החברות והמותגים בעולם השירותים המתכלים, נתפסים לפחות חשובים בעיני הצרכן ביחס לפתרון האולטימטיבי אשר יכול לענות בצורה מדויקת וממוקדת לצרכיו.
פרסום דיגיטלי מתחלק לפרסום דיגיטלי ממומן וקידום עסקים אורגני. אנו מאמינים כי בעקבות המידע הרב אליו נחשף הצרכן ולאור ההיצע הטכנולוגי הנגיש לאיתור המידע במנועי החיפוש גורם להתפזרות מסויימת ממיתוג וחיזקו של מענה גנרי לצרכיהם של צרכנים אשר עתידים לשנות באופן הדרגתי את מאזן הכוחות בין שחקנים בשרשרת אספקת שירותי פרסום אורגני ופרסום ממומן (ראה - קידום אורגני) (ראה - פרסום ממומן).
משווקים רבים נוטים להדגיש את חשביבותו של המיתוג העסקי הנכון ואינם טועים בהערכתם במידה ומצליחים לבדל את החברה מפני המתחרים בעיני הצרכנים הפוטנציאליים, יחד עם זאת קיים שוק לא מבוטל גדל של צרכנים אשר גיבשו תפיסה צרכנית הנוגדת לגמרי את חוקי הפרסום והמיתוג אשר מאמינים כי השירות המסופק ע"י חברה צריך להיות נגיש לכל כיס ואיכותי - כל השאר הינם בגדר מותרות בלבד!
פרסום דיגיטלי לעומת שיווק דיגיטלי
המושג פרסום דיגיטלי אינו שונה במהותו מהגדרה של שיווק דיגיטלי מלבד שבשיווק הדיגיטלי מתכוונים יותר לשיווק דרך כלל ערוצי הפרסום האפשריים באינטרנט, לעומת זאת בפרסום הדיגיטלי בדרך כלל מתכוונים לקמפיין פרסום ממומן אשר קונה קליקים (PPC) ו/או חשיפות (PPM) משטחי פרסום דיגיטליים מושכרים דרך תוכנית שותפים של גוגל (אדוורדס ו/או אדסנס) או תוכניות שותפים פרטיות אחרות המתקיימות בשווקי מטרה הרלוונטיים לצרכי המפרסמים.
כאשר מתייחסים לשיווק דיגיטלי בדרך כלל מתכוונים יותר להיבט התכנוני והאסטרטגי הכוללים תכנון, הכנת תוכנית שיווקית, בחינת חוזקות וחולשות של העסק על בסיס מודלים מוכרים לרובנו של SWOT (הגדרת ניתוח סביבה פנים ארגונית של העסק) ו PESTEL. (ניתוח סביבה עסקית חיצונית) ניתוח תמהיל מוצר ברמת התמחור, השירות, ההפצה וסוגי צרכנים בהכוונה להיבט השיווקי ופוטנציאל הטמון של העסק לייצר עסקאות מהזרמת לקוחות איכותיים מאפיקי מדיה דיגיטלית - הכוונה לאינטרנט ומובייל. הפקה והרצה של קמפיין שיווקי מגובש בפועל לעומת זאת שייך כבר יותר לעולם הפסרום הדיגיטלי.
אפיקים קיימים בפרסום דיגיטלי
פרסום דיגיטלי ממומן או כל פרסום יעיל אינטראקטיבי אחר מתחלק למנועי חיפוש של גוגל ומנועי חיפוש אחרים (רשתות תוכן - אדסנס ואדוורדס), פרסום בפייסבוק וכמובן פרסום ביוטיוב. לכל אחד מאפיקי הפרסום הדיגיטלי הממומן יש את מכלול היתרונות והחסרונות משלהם בהתייחס לענף ותחום הפרסום.
פירסום דיגיטלי דרך קידום אתרים אורגני: קידום דפים אורגני איכותי ברשת מתייחס לקידום אתרים אורגני במנועי חיפוש, רשתות חברתיות (פייסבוק, טויטר, לינקדאין) ויוטיוב בעיקר. כמו כן קידום אורגני נעזר בתוצאות הפעילות החברתית סביב הנושא המשווק. קידום עסקים ופרסום דיגיטלי אורגני מתבסס בעיקר על כמות התוכן ובשילוב הד תקשורתי אינטראקטיבי אשר יוצר אתר / אדם או חברה כלשהי.
תחום האירועים לדוגמא הוא בעל פוטנציאל הגדול ביותר להתפרסם דרך פלטפורמת פייסבוק (ראה: פרסום בפייסבוק) מכיוון שפלטפורמת פייסבוק יודעת בין היתר לא רק לפלח את קהל גולשים לפילוחים דמוגרפיים, גאוגרפיים והתנהגותיים כך שנשים מאורסות מאזור חיפה והסביבה יכולות להוות קהל מטרה נהדר עבור אולמות אירועים, צלמים וכד', אלא גם מאפשרת לחברים (אנשים עליהם אנו נוטים לסמוך) המשתמשים בפלטפורה חברתית זו להמליץ על שירות כזה או אחר בדומה לשיווק מפה לאוזן.
פרסום דיגיטלי ממומן בגוגל אדוורדס / אדסנס: במדינת ישראל מקובל כי מפרסם אדוורדס בגוגל לוקח 15% מסך ערך תקציב פרסום אדוורדס מהלקוח או 500 ש"ח דמי ניהול שותפים (הגבוה מבניהם) .
במידה ועל ספק קמפיין אדוורדס לפרסם ברשתות תוכן של גוגל (פרסום דרך מודעות טקסט ובאנרים) המפרסמים יכולים לקחת מהלקוחות תשלום על בסיס הקלקות בלבד מכיוון שכמות העבודה המושקעת בהתאמת פורטלים, עיצוב באנרים לכל גדלים סטנדרטיים של גוגל מצריך השקעת זמן ניכרת בהקמה והפקה של קמפיין אדוורדס עצמו לכן ללקוחות בעלי תקציבי פרסום ממומן גדולים מומלץ לחשב את יחסי המרה של דפי נחיתה שלהם באתר על מנת לבנות מערך שיתוף הקלקות (CPC) אפקטיבי עם משווק אדוורדס.
האלטרנטיבה של העסק המפרסם במקום לשלם על הקלקות היא לשלם למשווק עבור הקמת קמפיין חד פעמית ואז לשלם דמי ניהול קמפיין ושיפור הקמפיין מול כל ספק שירות אדוורדס.
ספקי שירות לפרסום דיגיטלי ממומן רבים יציעו לכם גם תכניות תשלום על הקלקות גם עבור פלטפורמת פרסום של יוטיוב כאשר הפקת סרטון ושיווקו תוצע יחד עם חבילת פרסום ממומן לסרטון להבאת טראפיק ממוקד איכותי ככל הניתן לאתר האינטרנט או דף נחיתה של העסק.
פרסום דיגיטלי ממומן דרך פייסבוק: בפלטפורמת פייסבוק ניתן לעבוד גם על בסיס הקלקות וגם על בסיס אחוזים מסך תקציב ניהול הקמפיין מכיוון שהתאמת הגדלים של הבאנרים בפייסבוק לא מצריכים השקעה ניכרת ע"י המפרסם.
שיווק דיגיטלי / פרסום דיגיטלי ברשת האינטרנט יתחזק באופן משמעותי עם השנים בשל חדירה של גאדג'טים הנושאים עליהם מערכות תוכנה בעלי גישה לחיפושי מידע ממוקדים לפי קבוצות עניין של גולשים.
איך נתפס פרסום דיגיטלי בעיני הצרכנים?
פעמים רבות בתחום פרסום דיגיטלי קיים קונפליקט מוסרי בין העסק המפרסם ללקוח צורך שירות, כאשר העסק מודע לחולשותיו בענף מסוים אך אינו מודה בכך ללקוח בכוונה "זדונית" לגייס אותו בכל דרך אפשרית לחברה. הדרך עצמה כתפיסה של הצרכן בצריכת שירותים הופכת להיות פשוטה יותר עקב התפתחותו השכלתנית של האדם במטרתה לאתר ולצרוך את שירותיו מהספק המתאים ביותר לצרכיו הייעודיים. ניתן ליישם זאת באמצעות הפקת קמפיין לידים חכם אשר מראש מדגיש את יתרונותיו של העסק על פני מתחריו.
לאור התפתחות זו מתפתחים עסקים אשר מספקים שירותי מידע מקצועי לצרכן שעוזר לצרכן בבחירת נותן שירות מסויים. חברתנו - Destination התמקדה בקונספט שיווקי זה מכיוון שאנו מאמינים כי צריכת מידע תומך החלטה מקצועי אובייקטיבי לצרכן, ללא אינטרס והעדפה להעביר את הלקוח הפוטנציאלי מראש לעסק מסוים אלא בהכוונה מקצועית ואיכותית בלבד.
שיטות וטקטיקות של פרסום דיגיטלי - בגוגל, פייסבוק ויוטיוב אינם הולכים להשתנות במהותם מעבר לשינויים הטכניים בעקבות התפתחותה ונגישותה של הטכנולוגיה הדיגיטלית, יחד עם זאת, קיימת מגמה מובהקת בהקמה והתפתחותם של ספקי מידע שיווקי ומקצועי לצרכן אשר יהפכו עם הזמן לשחקנים בעלי כוח רב בעולם השיווק הדיגיטלי והפרסום הממומן באינטרנט.
התפתחות זו תשפיע על עלויות פרסום באינטרנט, כמו כן תאפשר לעסקים להתמקד לא רק בשיטות גיוס לקוחות החדשים אלא גם להתחזק בתפעול והתייעלות מתמדת של העסק עצמו גם במתן וגם בהרחבה של סל השירותים המסופקים על ידו על מנת לענות לספקטרום רחב יותר של לקוחות.
אל תשכחו כי הלקוח מזמין את השירות ומגיע לו לקבל את היחס מהחברה המתאימה ביותר לצרכיו עבור כל תמורה כספית ורמת שירות אשר יבקש, הרי "מי שמשלם מזמין את המוזיקה".
צרו איתנו קשר לקבלת פתרון פרסומי - שיווקי דיגיטלי יעיל וקריאטיבי לעסק שלך!