כמו בשאר תחומי פרסום קיימים באופליין כגון מדיה כתובה, שילוט, רדיו, דפוס ועוד...
פרסום באינטרנט מורכב ממספר תחומי התמקצעות בהם המשווק האינטרנטי או יועץ שיווקי באינטרנט (במקרה ומדובר בחברות גדולות) לשלוט באופן מלא והם: פרסום ממומן, קידום עסקים אורגני במנועי חיפוש ויוטיוב, פרסום חברתי ויראלי, קידום מקצועי, יח"צ ורכש מדיה, שיתופי פעולה, קניית דטה - מידע שיווקי קר ועיבודו, וכמובן פרסום מבוסס תוצאות באמצעות הזרמת לידים לעסק. (ראו גם מדריך ל
קידום עסקים באינטרנט אשר עוסק בעיקר בפיתוח עסקי)
אנו ממליצים לבעלי החברות או מנהלי שיווק אינטרנטיים לא להסתפק בקריאת חומרים מקצועיים אלו אלא בנוסף להתייעץ עם
יועץ שיווקי אינטרנטי מקצועי על מנת לפסוח על טעיות של חוסר בקיאות או פעמים רבות יהירות יתרה של אנשי מפתח בחברות. להלן מוצגים מספר כללי ברזל שעל כל מפרסם אינטרנטי לדעת ולהשתמש:
שימוש בליווי יועץ שיווקי לפרסום באינטרנט
אחד מתפקידיו העיקריים של מלווה שיווקי עסקי חיצוני הוא להכין תכנית שיווקית מותאמת לדרישות של העסק תוך הפעלת מתודולוגיה ברורה ואפקטיבית מבחינת ארגון ושיטות עבודה שוטפים וקואורדינציה בין הפעילויות השונים של הספקים להשגת מטרותיו של העסק בין עם מדובר במיצוב עסקי של יחידה עסקית אסטרטגית, יצירת לידים לגיוס לקוחות חדשים אפקטיבי וממוקד צורך והגברת נוכחות דיגיטלית ברשת האינטרנט ובקרת פרסום מערכתית אפקטיבית שך הארגון כולו.
עסקים רבים השכילו להבין כי על מנת לפרסם עסק במדיה דיגיטלית עליו לעבוד מול מספר גופים (ספקי שירות) אשר מתמקצעים בפרסום ממומן, קידום עסקים אורגני בגוגל, פרסום בפייסבוק ורשתות חברתיות אחרות, קידום סרטונים ויראלי ופרסום מבוסס תוצאה. אלו בעצם חמישה אפיקי פרסום שונים באינטרנט אשר על כל עסק להפעיל על מנת לייצר אפקט מרבי ביצירת נוכחות אינטראקטיבית של עסקכם ברשת.
במקום לנהל תיקשורת עסקית מול כל אחד מהגופים האלו בנפרד רצוי ומומלץ שהעסק יאמץ לעצמו גישת התנהלות מול יועץ שיווקי אחד אשר יפעיל את שאר הגופים. היתרונות שהעסק יקבל בגישת התנהלות זו הם עבודה מקצועית יותר, בקרה אפקטיבית לכל פעילות אפשרית ברשת, מחירים הוגנים ברמת עלות השקעה באת ספקי שירות וחסכון עצום בניהול זמן (Time Management) של בעל החברה או מהל שיווקי בעסק מול כל אחד מבעלי המקצועות בנפרד. יועץ שיווקי יגבה מכם דלתה מעלוחות מול הספקים על התנהלות שוטפת מולם שתעמוד על לא פחות מ 30% מסך ערך תקציבי חברה אורגניים ו כ 5% מתקציבי פרסום אדוורדס ממומן בגוגל, פייסבוק או יוטיוב.
כמובן שעל יועץ שיווקי אינטרנטי שלכם להכיר מקרוב את כלל אפיקי הפרסום על מנת להתנהל בצורה אפקטיבית ברמה שוטפת ורמת בקרה מול ספקי שירות. רצוי שיועץ שיווקי שלכם יגיע עם רקע טכנולוגי נרכב בתחומי פיתוח אפליקציות ופיתוח תוכנה מתקדם על מנת לבקר ביעילות את המתכנתים במיוחד בשלבי הקמה של ערוצי הפרסום הנפרדים.
פרסום באינטרנט מחייב העברת מסר שיווקי מבודל
פרסום דיגיטלי נכון של העסק שלך באינטרנט מחייב לחשוב על מסר מבודל חד, ענייני וברור ביחס למיפוי המתחרים הקיימים לשירות המסופק על ידך ברשת. המספר צריך ללוות את כל הלקוחות אשר מייצרים אינטראקציה עם העסק ולחזק אותו גם בסביבה שיווקית חיצוני של הפירמה (ג'ינגל טלפוני בהמתנה, לוגו וסלוגן באתר, אופן ניהול שיחה טלפונית עם הנציג וכד'') וגם בסביבה פנימית ברמה ארגונית (דוג' שירות פרונטלי ע"י צוות מכירות בחברה, עיצוב עולם קבלה).
על מנת ליצור מסר מבודל על המפרסם (בדרך כלל מדובר בעבודה מול יועץ שווקי) לבצע מחקר התנהגות צרכנים בעת רכישה ולמפות את כלל המתחרים ברשת ברמת קהלימטרה אליהם הם פונים וסל שירותים אשר מספקים לכלל הלקוחות על מנת להגדיר את קהל היעד שלך וטקטיקה / אסטרטגיה נכונה להעברת המסר. (ראה בידול שיווקי) הדגשת ערך מוסף גם ברמת המוצר וגם ברמת איכות השירות המסופקים ללקוחותיכם חיוני להצלחת הפירמה לטווחי זמן בינוניים וארוכים.
כל ערוצי פרסום עסקים באינטרנט קשורים אחד בשני
על מנת לייצר נוכחות ברשת וליצור הד אינטרנטי תקשורתי המתמקד בקהלי מטרה ממוקדים לפעילויות הליבה של עסקים על החברה לשלב את כל ערוצי הפרסום המפורטים לעיל לאחר הכנת
תכנית שיווקית ממוקדת לעסק על מנת לייצר אפקט טבעי לקידום עסק באינטרנט. מנועי חיפוש עצמם ובראשם גוגל (מנוע חיפוש דומיננטי לקידום תוכן בשפה עברית) נותן חשיבות גבוהה לפעילות רב גונית ברשת ומגביר את אפקט הקידום העסקי באופן משמעותי במידה ורואה פעילות טבעית. ככל שהפעילות השיווקית שלכם ברשת תהיה טבעית פחות, כך יגבר חשד כי העסק שלכם מקודם באופן שרירותי, מה שעלול לגרום לירידת הדירוגים של האתר שלכם לא רק במנועי חיפוש אורגניים (Trust Rank) אלא גם בניקוד איכות קמפיין לידים אשר הוא מעניק לקמפיינים ממומנים של דפי הנחיתה שלכם (Compliance).
להלן מספר קשרי גומלין שקשורים אחד בשני באופן ישיר: קידום אתר ודירוגו במנועי חיפוש קשור באופן ישיר בכמות קישורים ממקורות סמכותיים באותו תחום בשילוב עם כמות ואיכות תכנים מעניינים בשילוב מערכת קישורים פנימיים נכונה באתר. בנוסף דירוג אתר במנועי חיפוש תלוי גם בבאז ועניין חברתי אשר אותו אתר מצליח לייצר ברשתות חברתיות (במיוחד גוגל פלוס).
כעט קידום האתר האינטרנטי ורמת הסמכות שלו תשפיע באופן ישיר על ציון איכות של קמפיין אדוורדס שאתם מריצים על גבי דפי נחיתה אשר יתמקמו על הדומיין שישפיע על עלויות לקליק שתצטרכו לשלם ביחס למתחרים שלכם על מנת להוזיל
עלויות פרסום באינטרנט של הקמפיין הממומן שלכם.
קיימים קשרי גומלין ישירים ועקיפים נוספים כגון
קידום סיטרונים ביוטיוב ושילובם באתר אינטרנט המקודם באותם ביטוי מפתח מחופשים יגביר את אחוז ההקלקות (CTR) שלכם ביחס לכמות החשיפות שאתר ייצר. קישור רלוונטי מפורום מקצועי בתחום יגביר את רמת הסמכות באתר, יביא לבאז תקשורתי ויפנה לאתרכם גולשים מתעניינים בשירותים / מוצרים מוצעים גם יחד.
קשה לקחת משהו ולהפריד אותו מאחר ש
שיווק אתרים באינטרנט דומה לאורגניזם אורגני חי המורכב מתאים ואיברים כך גם הנוכחות שלכם ברשת.
ניהול אנשי מכירות אפקטיבי בחברה
על מנת להצליח במסע שיווקי - פרסומי של העסק שלכם באינטרנט עליכם לדעת לנהל צוות מכירות חוץ ארגוני (מחלקת טלמיטינג / טלמרקטינג) ופנים ארגוני (סוכני מכירות פרונטליים). עסקים רבים לא שמים דגש על הטמעת מתודולוגיית עבודה אפקטיבית של מכירות בחברה ומתייחסים לגיוס לידים לעסק בצורה לא מספיק מקצועית עקב עבודת תזמון, מעקב ובקרה כשלים בתקשורת מול הלקוחות. עבודת מעקב אחרי לקוחות פוטנציאליים אשר טרם הביאו עמדה לגבי רכישת שירותים / מוצרים מהחברה חייבים להיות במעקב ובקרה מתמדת מול סוכני / אנשי מכירות של החברה.
על החברה בכל רגע נתון לדעת אלו לקוחות ביקשו לחזור אליהם מאוחר יותר, אילו שנמצאים בהסתייגות מסוימת וממתינים לתשובה, אילו שלא בשלים מספיק לרכישה נכון להיום אך יכולים להוות לקוחות רלוונטיים מחר. רק ע"י הטמעת שיטת ניהול אנשי מכירות מתודולוגית בחברה תוכלו באמת למקסם את הרווחים המגיעים ממסע הפרסום שלכם ולעלות משמעותית את היחסי החזר השקעה המגיעים מכל אפיק אינטרנטי בנפרד במהלך מסע פרסום.
פרסום עסקים באינטרנט מחייב שיתופי פעולה חכמים
תארו לעצמכם כי רשת האינטרנט הינה מגרש משחקים גלובלי אחד כאשר השחקנים במגרש עצמם יכולים לשחק כל אחד עבור עצמו - להיות מתחרים שלכם או שותפים בקבוצה. כל ערוצי פרסום נפרדים.
שת"פ שירותים על בסיס דמיון קונספטואלי או שירותים משלימים: שיתופי פעולה יכולים להיות על בסיס מתן שירותים משלימים עם ספק אחר כאשר כל אחד מתמקצע בתחומו ומעביר לשני הצעות משלימות לצרכן כגון ביטוח משכנתא כהשלמה להליך ייעוץ משכנתאות. ניתן לעשות שיתופי פעולה מוצלחים בתחומים אשר מספקים שירות חלקי מתוך סקטור שלם של שירותים הניתנים לצרכן במסגרת חבילה כוללת. דוגמא קלאסית לכך ארגון חתונה אשר מצריכים שירותי צלם, תקליטן, מקום, מעצב, פתרונות לבוש וכד'.
שת"פ שטחי פרסום באינטרנט: שיתופי פעולה בהחלפה של שטחי פרסום אינטרנטיים יכולים להוות פתרון אידיאלי לשירותים משלימים ע"י הפעלת תכניות שותפים חכמות או באנרים ממוקדים לטראפיק גולשים. מטרת שיתופי פעולה למקסם את הרווחים המגיעים דרך אתר באינטרנט עבור אותו קהל יעד של גולשים שסביר שלא ירכוש את שירותי העסק שלכם אך בעל פוטנציאל רב להשלים את מעגל המכירה במקום אחר.
שת"פ החלפת קישורים בקידום אתרים אורגני: שיתופי פעולה יכולים להיעשות גם ברמה של החלפות קישורים בין האתרים בהתאם לכללי SEO להחלפת קישורים באינטרנט.
פרסום עסק חכם באינטרנט מחייב את המשווק להשתמש בטקטיקות
לגיוס לקוחות חדשים על בסיס פרסום מבוסס תוצאה. את הפעילות הזו ניתן לבצע מול ברוקרים אשר עוסקים במסחר בשטחי פרסום או יעצי שיווק אינטרנטיים אשר עוסקים במסחר בלידים באינטרנט.
תקשורת עסקית בפרסום דיגיטלי מבוסס תוצאה יכול להיעשות במסגרת תשלום על כל ליד מועבר מבלי קשר להפיכתו לעסקה או על בסיס עסקאות נסגרות בפועל כאשר בעל העסק המפרסם מעביר את התשלום המתקבל מהלקוח למשווק בתשלום גב אל גב (back to back).
בתקשורת כזו יש לקחת בחשבון כי על ה
לידים לעבור סינון אנושי (טיוב) טרם שליחתם לעסק על בסיס פרמטרים אשר יוגדרו בין המשווק למפרסם. דוגמא ניתן לפלח את הלקוחות על בסיס גאוגרפי, דמוגרפי ואפילו התנהגותי (פסיכוגרפי).
לאחרונה פרסום עסקים באינטרנט מתבסס גם על
קידום סרטונים ביוטיוב. קידום סרטוני מכירה / סרטונים תדמיתיים על העסק ביוטיוב יכולים להוות כלי קידום אפקטיבי גם דרך ערוץ יוטיוב עצמו וגם דרך מנועי חיפוש. מוטב פעם אחת לראות ולשמוע מאשר 100 פעם לקרוא. בנוסף לכך אתר מקודם עם יוטיוב (חלון וידאו הממוקם במנוע חיפוש) יצבור משמעותית יותר טראפיק במדיה ויהיה ממוקם בשטח חשיפה פחות מקודם בעקבות הגדלת יחס הקלקות עליו.
תארו שתי אתרים מקודמים אורגנית אשר נמצאים בדף ראשון בגוגל כאשר אתר ראשון ממוקדם במקום ראשון ללא וידאו ואתר שני במקום אחרון עם חלון וידאו. יחס הקלקה על שני אתרים אלו יכול להיות כמאט זהה עקב סרטון וידאו מקודם וממוקם בדף חיפוש באתר.
את השילוב של וידאו באתר אינטרנט מקודם יש לעשות בזהירות יתרה מכיוון שבפועל גוגל מוריד את הדפים בהם ממוקם וידאו אלא עם ווידאו מקודם היטב במנועי חיפוש. יש להתייחס לוידאו כתכנים של אתר איננטרנט אשר ברצוננו לקדם בעזרת שימוש תכון בתגי מטה (אופטימיזציה, איכות וידאו וקישורים רלוונטיים מתכנים מקודמים אחרים בתחום)
תקשורת קוגניטיבית דרך צפייה חזותית באינטרנט מגבירה את האמון שרוכשים הגולשים בעסק ומגדילה באופן משמעותי את איכות הלידים המגיעים לעסק באמצעות המדיה הדיגיטלית.
הד אינטרנטי תקשורתי יכול להיווצר לעסק בעקבות פעילות נכונה של
יחסי ציבור באינטרנט אשר משלבת הפצה אונליין בהפצת הרעיון או מסרים שווקים חדים ענייניים וברורים דרך פלטפורמות חברתיות רלוונטיות להפצת המסר, נוכחות בפורומים מקצועיים וכתבות יח"צ דיגיטליות באתרי מדיה פופולאריים (Ynet, Calcalist, Mako,Walla, Maariv) ומתוגברת בפעילות הפצת מסרים באתרים אחרים המתמקצעים באותם תחומי עניין.